2011
EMEE – Well-founded feedback in learning management systems
KOMENDA, Martin, Lucie PEKÁRKOVÁ a Daniel SCHWARZZákladní údaje
Originální název
EMEE – Well-founded feedback in learning management systems
Název anglicky
EMEE – Well-founded feedback in learning management systems
Autoři
Vydání
AD ALTA - Journal of Interdisciplinary Research, Magnanimitas, 2011, 1804-7890
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Lékařská fakulta
Klíčová slova anglicky
feedback, learning management system, analytic tool, e-learning, Moodle
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 2. 2012 09:26, RNDr. Martin Komenda, Ph.D., MBA
Anotace
V originále
This paper gives an introduction to effective monitoring and evaluation of education. Well-founded feedback called EMEE (Effective Monitoring and Evaluation of Education) represents an interdisciplinary project combining an informatics approach with mathematical and pedagogical methods. The EMEE idea is based on an innovative feedback method integrated into an appropriate learning management system. The added value lies in new information for teachers discovered by data mining, statistical and analytical data processing. The result will be clearly visualized in diagrammatic form (graphs and tables). EMEE functionalities will be available in the most widespread and most popular LMS Moodle. All fundamental principles including the conceptual database model are described in this paper.