J 2011

EMEE – Well-founded feedback in learning management systems

KOMENDA, Martin, Lucie PEKÁRKOVÁ a Daniel SCHWARZ

Základní údaje

Originální název

EMEE – Well-founded feedback in learning management systems

Název anglicky

EMEE – Well-founded feedback in learning management systems

Vydání

AD ALTA - Journal of Interdisciplinary Research, Magnanimitas, 2011, 1804-7890

Další údaje

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Lékařská fakulta

Klíčová slova anglicky

feedback, learning management system, analytic tool, e-learning, Moodle

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 2. 2012 09:26, RNDr. Martin Komenda, Ph.D., MBA

Anotace

V originále

This paper gives an introduction to effective monitoring and evaluation of education. Well-founded feedback called EMEE (Effective Monitoring and Evaluation of Education) represents an interdisciplinary project combining an informatics approach with mathematical and pedagogical methods. The EMEE idea is based on an innovative feedback method integrated into an appropriate learning management system. The added value lies in new information for teachers discovered by data mining, statistical and analytical data processing. The result will be clearly visualized in diagrammatic form (graphs and tables). EMEE functionalities will be available in the most widespread and most popular LMS Moodle. All fundamental principles including the conceptual database model are described in this paper.