OCETKOVÁ, Irena. SUBJEKTIVNÍ NÁZORY NA SPOKOJENOST DĚTÍ MLADŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU VE ŠKOLE. In Evžen Řehulka. Škola a zdraví 21 Studie k výchově ke zdraví. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 197 - 214. ISBN 978-80-210-5722-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název SUBJEKTIVNÍ NÁZORY NA SPOKOJENOST DĚTÍ MLADŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU VE ŠKOLE
Název anglicky Subjective views of satisfaction among young school children at school
Autoři OCETKOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Škola a zdraví 21 Studie k výchově ke zdraví, od s. 197 - 214, 18 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055364
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5722-7
Klíčová slova česky Spokojenost žáků ve škole; žák; učitel; potřeby a očekávání dětí ve škole
Klíčová slova anglicky satisfaction among children at school; pupil; teacher; the idea of parents and student teachers; the needs and expectations of children at school
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Ing. Irena Ocetková, Ph.D., učo 5958. Změněno: 6. 3. 2012 10:25.
Anotace
Příspěvek informuje o výsledcích orientační ankety, jejímž cílem bylo zjistit subjektivní názory na spokojenost dětí mladšího školního věku ve škole a získat podklady pro další směr výzkumné práce v této oblasti. Anonymního dotazování, které bylo realizováno v květnu tohoto roku se zúčastnili pedagogové, rodiče a žáci 5. 6. a 7. tříd některých ZŠ v Brně a studenti pedagogické a přírodovědecké fakulty v Brně. Výsledky dokumentují konkrétní očekávání ze strany žáků zejména vzhledem k jejich učitelům a škole a uvádějí, jaké potřeby mají tito žáci pro prožívání spokojenosti ve škole. V této souvislosti nás zajímaly i odpovědi rodičů, učitelů a studentů učitelských fakult. Výzkumná anketa potvrdila, že spokojenost žáků ve škole je podle jejich výpovědí zejména závislá na osobnosti a kvalitě práce učitele. Příspěvek informuje o výsledcích orientační ankety, jejímž cílem bylo zjistit subjektivní názory na spokojenost dětí mladšího školního věku ve škole a získat podklady pro další směr výzkumné práce v této oblasti. Anonymního dotazování, které bylo realizováno v květnu tohoto roku se zúčastnili pedagogové, rodiče a žáci 5. 6. a 7. tříd některých ZŠ v Brně a studenti pedagogické a přírodovědecké fakulty v Brně. Výsledky dokumentují konkrétní očekávání ze strany žáků zejména vzhledem k jejich učitelům a škole a uvádějí, jaké potřeby mají tito žáci pro prožívání spokojenosti ve škole. V této souvislosti nás zajímaly i odpovědi rodičů, učitelů a studentů učitelských fakult. Výzkumná anketa potvrdila, že spokojenost žáků ve škole je podle jejich výpovědí zejména závislá na osobnosti a kvalitě práce učitele.
Anotace anglicky
This paper provides some information about the results of a preliminary poll that aimed to determine subjective views of satisfaction among young schoolchildren at school and to obtain materials for further research work in this area. Teachers, parents and children in years 5, 6 and 7 at a number of primary schools in Brno and students from faculties of teaching and science in Brno took part in anonymous interviewing in May of this year. The results document specific expectations on the part of pupils, particularly with respect to their teachers and school, and show the needs these pupils have for experiencing satisfaction at school. In this context, we were also interested in the responses given by parents, teachers and students of faculties of teaching. The research poll demonstrated that satisfaction among children at school is, according to their own testimony, dependent first and foremost on the personality of the teacher and the quality of the work he or she performs. This paper provides some information about the results of a preliminary poll that aimed to determine subjective views of satisfaction among young schoolchildren at school and to obtain materials for further research work in this area. Teachers, parents and children in years 5, 6 and 7 at a number of primary schools in Brno and students from faculties of teaching and science in Brno took part in anonymous interviewing in May of this year. The results document specific expectations on the part of pupils, particularly with respect to their teachers and school, and show the needs these pupils have for experiencing satisfaction at school. In this context, we were also interested in the responses given by parents, teachers and students of faculties of teaching. The research poll demonstrated that satisfaction among children at school is, according to their own testimony, dependent first and foremost on the personality of the teacher and the quality of the work he or she performs.
VytisknoutZobrazeno: 21. 8. 2024 10:18