C 2011

Health Education in the Environmental Context

HORKÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Health Education in the Environmental Context

Název česky

Výchova ke zdraví v environmentálních souvislostech

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Řehulka, E; Sollárová E. (ed.) Health Education: Czech-Slovak Experience. od s. 7- 20, 14 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055366

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5723-4

Klíčová slova česky

Životní prostředí; biofilní vzdělávání; environmentální výchova; kvalita života; péče o zdraví; příroda; kultura; výchova ke zdraví; zdraví

Klíčová slova anglicky

Environment; biophile education; environmental education; quality of life; health care; nature; culture; health education; health

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 8. 2013 09:05, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

The author points to the overlap of health promotion and environmental protection in the system of education. She specifies it on the aims and focus of the content of both environmental education and health education. The health motives of environment protection have become inspiration for investigations focused on the issue of “putting ones health at risk as a consequence of environmental influences“. The chosen phenomena (nature vs. recreation, nature vs. transport, nature vs. physical or sports activities) are illustrated on examples of results of the investigations. Finally, the contribution for the theory and practice of health education and environmental education is described with an emphasis on the transformation of education towards biophile focus.

Česky

Autorka poukazuje na průnik podpory zdraví a péče o životní prostředí v systému výchovy. Konkretizuje jej na cílech a obsahovém zaměření dvou podsystémů, tedy environmentální výchovy a výchovy ke zdraví. Zdravotní důvody péče o životní prostředí se staly inspirací pro výzkumné sondy, zaměřené na problematiku „ohrožení vlastního zdraví v důsledku environmentálních vlivů“. Zvolené fenomény (příroda versus rekreace, příroda versus doprava, příroda versus pohybové či sportovní činnosti) jsou ilustrovány na příkladech výsledků výzkumných sond. V závěru je popsán přínos pro teorii a praxi výchovy ke zdraví a environmentální výchovy s akcentem na proměnu vzdělávání směrem k biofilní orientaci.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století