2011
Health Education in the Environmental Context
HORKÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Health Education in the Environmental Context
Název česky
Výchova ke zdraví v environmentálních souvislostech
Autoři
HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Řehulka, E; Sollárová E. (ed.) Health Education: Czech-Slovak Experience. od s. 7- 20, 14 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055366
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5723-4
Klíčová slova česky
Životní prostředí; biofilní vzdělávání; environmentální výchova; kvalita života; péče o zdraví; příroda; kultura; výchova ke zdraví; zdraví
Klíčová slova anglicky
Environment; biophile education; environmental education; quality of life; health care; nature; culture; health education; health
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 8. 2013 09:05, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
The author points to the overlap of health promotion and environmental protection in the system of education. She specifies it on the aims and focus of the content of both environmental education and health education. The health motives of environment protection have become inspiration for investigations focused on the issue of “putting ones health at risk as a consequence of environmental influences“. The chosen phenomena (nature vs. recreation, nature vs. transport, nature vs. physical or sports activities) are illustrated on examples of results of the investigations. Finally, the contribution for the theory and practice of health education and environmental education is described with an emphasis on the transformation of education towards biophile focus.
Česky
Autorka poukazuje na průnik podpory zdraví a péče o životní prostředí v systému výchovy. Konkretizuje jej na cílech a obsahovém zaměření dvou podsystémů, tedy environmentální výchovy a výchovy ke zdraví. Zdravotní důvody péče o životní prostředí se staly inspirací pro výzkumné sondy, zaměřené na problematiku „ohrožení vlastního zdraví v důsledku environmentálních vlivů“. Zvolené fenomény (příroda versus rekreace, příroda versus doprava, příroda versus pohybové či sportovní činnosti) jsou ilustrovány na příkladech výsledků výzkumných sond. V závěru je popsán přínos pro teorii a praxi výchovy ke zdraví a environmentální výchovy s akcentem na proměnu vzdělávání směrem k biofilní orientaci.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|