C 2011

Supporting the Development of Cognitive Gifted Students Interested in Science and Technology through IBSE.

TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA

Základní údaje

Originální název

Supporting the Development of Cognitive Gifted Students Interested in Science and Technology through IBSE.

Název česky

Podpora rozvoje kognitivně nadaných žáků se zájmem o přírodovědu a techniku pomocí IBSE.

Autoři

TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Josef TRNA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

První vydání. Brno, Talented Learner. od s. 107-124, 18 s. Výzkumné práce. Svazek 4. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055372

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5701-2

Klíčová slova česky

IBSE; přírodověda; technika; vzdělávání; nadaní žáci; rozvoj

Klíčová slova anglicky

IBSE; science; technology; education; gigted students; development

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2017 09:00, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Anotace

V originále

Interest and additional motives are very important factors which influence the development of cognitively gifted student. Is necessary to create the teaching methods and increase students' motivation. Suitable educational method is Inquiry-Based Science Education (IBSE), which is the base of our research of science teacher training in the field of education of gifted students. Used research method is design-based research. Main research outcomes are teaching methods based on IBSE.

Česky

Mezi důležité faktory ovlivňující rozvoj kognitivně nadaného žáka patří zájem a další motivy. Proto je třeba vytvořit inovativní výukové metody, které povedou ke zvýšení zájmu o přírodní vědy a tedy i motivace žáků pro jejich studium. Jednou z těchto metod je badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání (IBSE), jež je základem našeho výzkumu přípravy přírodovědných učitelů pro výuku nadaných žáků. Použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum. Hlavními výzkumnými výstupy jsou výukové metady založené na IBSE.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání