2011
Supporting the Development of Cognitive Gifted Students Interested in Science and Technology through IBSE.
TRNOVÁ, Eva a Josef TRNAZákladní údaje
Originální název
Supporting the Development of Cognitive Gifted Students Interested in Science and Technology through IBSE.
Název česky
Podpora rozvoje kognitivně nadaných žáků se zájmem o přírodovědu a techniku pomocí IBSE.
Autoři
TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Josef TRNA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
První vydání. Brno, Talented Learner. od s. 107-124, 18 s. Výzkumné práce. Svazek 4. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055372
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5701-2
Klíčová slova česky
IBSE; přírodověda; technika; vzdělávání; nadaní žáci; rozvoj
Klíčová slova anglicky
IBSE; science; technology; education; gigted students; development
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2017 09:00, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
Interest and additional motives are very important factors which influence the development of cognitively gifted student. Is necessary to create the teaching methods and increase students' motivation. Suitable educational method is Inquiry-Based Science Education (IBSE), which is the base of our research of science teacher training in the field of education of gifted students. Used research method is design-based research. Main research outcomes are teaching methods based on IBSE.
Česky
Mezi důležité faktory ovlivňující rozvoj kognitivně nadaného žáka patří zájem a další motivy. Proto je třeba vytvořit inovativní výukové metody, které povedou ke zvýšení zájmu o přírodní vědy a tedy i motivace žáků pro jejich studium. Jednou z těchto metod je badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání (IBSE), jež je základem našeho výzkumu přípravy přírodovědných učitelů pro výuku nadaných žáků. Použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum. Hlavními výzkumnými výstupy jsou výukové metady založené na IBSE.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|