C 2011

Metodologické aspekty analýzy učebnic německého jazyka z hlediska vizuálních prostředků pro výuku reálií

PEŠKOVÁ, Karolína

Basic information

Original name

Metodologické aspekty analýzy učebnic německého jazyka z hlediska vizuálních prostředků pro výuku reálií

Name in Czech

Metodologické aspekty analýzy učebnic německého jazyka z hlediska vizuálních prostředků pro výuku reálií

Name (in English)

Methodological aspects of analysis of visuals for teaching about German speaking countries in German language textbooks

Authors

PEŠKOVÁ, Karolína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Janík, T., Najvar, P., Kubiatko, M. a kol. Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje. p. 97-112, 16 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 23, 2011

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00055406

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5705-0

Keywords (in Czech)

vizuální prostředky; učebnice; reálie německy mluvících zemí; německý jazyk

Keywords in English

visuals; textbooks; teaching about German speaking countries; German language

Tags

Reviewed
Změněno: 19/1/2013 15:48, Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D.

Abstract

V originále

V kapitole se zabýváme metodologickými aspekty aplikace navrženého diagnostického nástroje, který je určen pro posuzování typů, obsahů a funkcí vizuálních prostředků v učebnicích němčiny pro výuku reálií. Představujeme navržený diagnostický nástroj a popisujeme, jak funguje na konkrétních datech.

In English

This chapter deals with visuals for teaching about German speaking countries in German as a foreign language textbooks. We describe the application of a diagnostic tool for quantitative analysis of types, contents and functions of visuals for teaching about German speaking countries and demonstrate how this tool is used with given data.

Links

MUNI/A/1020/2010, interní kód MU
Name: Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality ve vzdělávání (Acronym: NAME 2011)
Investor: Masaryk University, Category A