JIREČEK, Miroslav. Historicko-srovnávací analýza kurikulárních dokumentů dějepisu. In Janík, T., Najvar, P., Kubiatko, M. a kol. Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 23-43. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 23. ISBN 978-80-210-5705-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Historicko-srovnávací analýza kurikulárních dokumentů dějepisu
Název česky Historicko-srovnávací analýza kurikulárních dokumentů dějepisu
Název anglicky Comparative historical analysis history curriculum
Autoři JIREČEK, Miroslav (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Janík, T., Najvar, P., Kubiatko, M. a kol. Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje, od s. 23-43, 21 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 23, 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055433
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5705-0
Klíčová slova česky dějepis; kurikulum; historicko-srovnávací analýza
Klíčová slova anglicky history; curriculum; comparative historical analysis
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Miroslav Jireček, Ph.D., učo 135695. Změněno: 4. 4. 2013 16:43.
Anotace
Kapitola rozpracovává teoretická a metodologická východiska související se zkoumáním vývoje vyučovacího předmětu dějepis. Důraz je kladen na zkoumání vývoje postavení, cílů a obsahu tohoto předmětu na školách odpovídajících druhému stupni dnešní základní školy od roku 1918 do současnosti. Výzkum je založen na analýze kurikulárních dokumentů. Představeny jsou také výsledky získané pomocí výzkumného nástroje vyvinutého autorem.
Anotace anglicky
The research chapter elaborates on theoretical background and methodology related to research into the development of History as a school subject. The chapter addresses the progress of the aims and content of History at lower secondary educational level since 1918. It is based on an analysis of curricular ducuments and presents the results acquired by means of a research instrument developed by the author.
Návaznosti
MUNI/A/1020/2010, interní kód MUNázev: Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality ve vzdělávání (Akronym: NAME 2011)
Investor: Masarykova univerzita, Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 16. 10. 2024 18:08