MAREŠ, Jan. Proč jako doktorand (ne)učit kurzy pedagogické a školní psychologie. In PhD existence II: česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Proč jako doktorand (ne)učit kurzy pedagogické a školní psychologie
Název anglicky Why as a doctoral student (not) to teach courses in educational psychology and school psychology
Autoři MAREŠ, Jan (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání PhD existence II: česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech, 2012.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/12:00059299
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky profesní příprava; doktorské studium; vysokoškolská výuka; profesní vývoj; vstup do profese; sebereflexe; sebezkušenost
Klíčová slova anglicky teaching; doctoral study; higher education teaching; professional development; entry into the profession; self-reflection; selfexperience
Změnil Změnil: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Změněno: 8. 2. 2012 15:27.
Anotace
Cílem příspěvku je přispět k debatě o systému profesní přípravy vyučujících doktorandů na základě osobní zkušenosti autora. Zapojení studentů doktorských studijních programů do výuky, které je z hlediska profesního růstu velmi užitečné, totiž může mít celou i řadu úskalí. Příspěvek se zaměří na reflexi individuální profesní zkušenosti autora s výukou kurzů pedagogické a školní psychologie, které krom obvyklých potíží, které přináší ve výuce nezkušenost a nedostatek profesní přípravy, přináší i konfrontaci těchto problémů s vlastním obsahem výuky. Vzniká tím specifická výuková situace i sebezkušenost, která může být z hlediska dalšího profesního směřování zásadní.
Anotace anglicky
This paper aims to contribute to the debate on doctoral students teaching training system based on author personal experience. Involving students in doctoral programs of teaching, which is in terms of career growth very useful, because it may also have a whole range of difficulties. This paper will focus on the reflection of an individual author's professional experience in teaching courses teaching and school psychology, in addition to the usual problems that brings in teaching inexperience and lack of training, confrontation brings these issues with the editorial content of instruction. This creates the specific learning situation and selfexperience, which may be essential for future professional orientation.
Návaznosti
155981-LLP-1-2009-UK-ERASMUS, interní kód MUNázev: EUROPLAT - European Network for Psychology Learning and Teaching (Akronym: EUROPLAT)
Investor: Evropská unie, EUROPLAT - European Network for Psychology Learning and Teaching, Tematické sítě
VytisknoutZobrazeno: 13. 7. 2024 16:17