PITNEROVÁ, Pavla a Karel PANČOCHA. Znalosti budoucích učitelů z oblasti speciální pedagogiky jako předpoklad úspěšného inkluzivního vzdělávání. In KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. Brno: MU, 2011, s. 331-342, 13 s. ISBN 978-80-210-5731-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Znalosti budoucích učitelů z oblasti speciální pedagogiky jako předpoklad úspěšného inkluzivního vzdělávání
Název anglicky Future Teacher’s Knowledge of Special Education as a Precondition for Successful Inclusive Education
Autoři PITNEROVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí) a Karel PANČOCHA (203 Česká republika, domácí).
Vydání Brno, KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. od s. 331-342, 13 s. 2011.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055462
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5731-9
Klíčová slova česky inkluze; inkluzivní vzdělávání; osoby se zdravotním postižením; speciální pedagogika; příprava budoucích učitelů; výzkum
Klíčová slova anglicky Inclusion; inclusive education; individuals with disabilities; special education; pre-service teacher training; research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Změněno: 26. 3. 2012 13:29.
Anotace
Proces inkluze ve vzdělávání je ovlivňován četnými faktory, z nichž nás zajímá role učitele a jeho znalosti v tomto procesu. Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání Pedagogické fakulty MU provedl výzkumné šetření, jehož cílem bylo zjistit postoje a znalosti osob, u kterých je předpoklad, že by měly ve své profesi být jednou z determinant inkluzivního procesu. V textu se zabýváme výsledky té části výzkumu, která se zabývá rozborem znalostí z oblasti speciální pedagogiky.
Anotace anglicky
The process of inclusion is influenced by many factors one of them being the role of the teacher and his/her knowledge of this process. The Institute for Research in Inclusive Education of the Faculty of Education of Masaryk University conducted a study focusing on attitudes and knowledge of students – future teachers and other professionals working with people with disabilities. The following text deals with the analysis of knowledge acquired by the above mentioned students in special education.
Návaznosti
MUNI/A/1021/2010, interní kód MUNázev: Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení (Akronym: IVZVSDP)
Investor: Masarykova univerzita, Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 09:06