C 2011

Znalosti budoucích učitelů z oblasti speciální pedagogiky jako předpoklad úspěšného inkluzivního vzdělávání

PITNEROVÁ, Pavla a Karel PANČOCHA

Základní údaje

Originální název

Znalosti budoucích učitelů z oblasti speciální pedagogiky jako předpoklad úspěšného inkluzivního vzdělávání

Název anglicky

Future Teacher’s Knowledge of Special Education as a Precondition for Successful Inclusive Education

Autoři

PITNEROVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí) a Karel PANČOCHA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Brno, KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. od s. 331-342, 13 s. 2011

Nakladatel

MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055462

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5731-9

Klíčová slova česky

inkluze; inkluzivní vzdělávání; osoby se zdravotním postižením; speciální pedagogika; příprava budoucích učitelů; výzkum

Klíčová slova anglicky

Inclusion; inclusive education; individuals with disabilities; special education; pre-service teacher training; research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2012 13:29, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Proces inkluze ve vzdělávání je ovlivňován četnými faktory, z nichž nás zajímá role učitele a jeho znalosti v tomto procesu. Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání Pedagogické fakulty MU provedl výzkumné šetření, jehož cílem bylo zjistit postoje a znalosti osob, u kterých je předpoklad, že by měly ve své profesi být jednou z determinant inkluzivního procesu. V textu se zabýváme výsledky té části výzkumu, která se zabývá rozborem znalostí z oblasti speciální pedagogiky.

Anglicky

The process of inclusion is influenced by many factors one of them being the role of the teacher and his/her knowledge of this process. The Institute for Research in Inclusive Education of the Faculty of Education of Masaryk University conducted a study focusing on attitudes and knowledge of students – future teachers and other professionals working with people with disabilities. The following text deals with the analysis of knowledge acquired by the above mentioned students in special education.

Návaznosti

MUNI/A/1021/2010, interní kód MU
Název: Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení (Akronym: IVZVSDP)
Investor: Masarykova univerzita, Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty