2011
Znalosti budoucích učitelů z oblasti speciální pedagogiky jako předpoklad úspěšného inkluzivního vzdělávání
PITNEROVÁ, Pavla a Karel PANČOCHAZákladní údaje
Originální název
Znalosti budoucích učitelů z oblasti speciální pedagogiky jako předpoklad úspěšného inkluzivního vzdělávání
Název anglicky
Future Teacher’s Knowledge of Special Education as a Precondition for Successful Inclusive Education
Autoři
PITNEROVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí) a Karel PANČOCHA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Brno, KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. od s. 331-342, 13 s. 2011
Nakladatel
MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055462
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5731-9
Klíčová slova česky
inkluze; inkluzivní vzdělávání; osoby se zdravotním postižením; speciální pedagogika; příprava budoucích učitelů; výzkum
Klíčová slova anglicky
Inclusion; inclusive education; individuals with disabilities; special education; pre-service teacher training; research
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2012 13:29, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
V originále
Proces inkluze ve vzdělávání je ovlivňován četnými faktory, z nichž nás zajímá role učitele a jeho znalosti v tomto procesu. Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání Pedagogické fakulty MU provedl výzkumné šetření, jehož cílem bylo zjistit postoje a znalosti osob, u kterých je předpoklad, že by měly ve své profesi být jednou z determinant inkluzivního procesu. V textu se zabýváme výsledky té části výzkumu, která se zabývá rozborem znalostí z oblasti speciální pedagogiky.
Anglicky
The process of inclusion is influenced by many factors one of them being the role of the teacher and his/her knowledge of this process. The Institute for Research in Inclusive Education of the Faculty of Education of Masaryk University conducted a study focusing on attitudes and knowledge of students – future teachers and other professionals working with people with disabilities. The following text deals with the analysis of knowledge acquired by the above mentioned students in special education.
Návaznosti
MUNI/A/1021/2010, interní kód MU |
|