STREJČKOVÁ, Dagmar. Pojetí mediální výchovy ve výuce českého jazyka a literatury. Usta ad Albim BOHEMICA. Ústí nad Labem, 2012, XII, č. 1, s. 138-149. ISSN 1802-825X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pojetí mediální výchovy ve výuce českého jazyka a literatury
Název česky Pojetí mediální výchovy ve výuce českého jazyka a literatury
Název anglicky The Concept of the Media Education in the Instruction of the Czech Language and Literature
Autoři STREJČKOVÁ, Dagmar (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Usta ad Albim BOHEMICA, Ústí nad Labem, 2012, 1802-825X.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00059301
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky mediální výchova; mediální gramotnost; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; český jazyk a literatura; výzkum
Klíčová slova anglicky media education; media literacy; The Framework Education Programme for Elementary Education; the Czech language and literature; research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. JUDr. Dagmar Sochorová, Ph.D., učo 68811. Změněno: 18. 3. 2013 11:01.
Anotace
Článek se zabývá realizací průřezového tématu Mediální výchova učiteli českého jazyka a literatury na druhém stupni základních škol se sídlem v okrese Brno-město. Výzkum byl zaměřen na zjištění začlenění tematických okruhů mediální výchovy učiteli českého jazyka. V empirické části byla použita statistická procedura. Byl představen výzkumný problém a výzkumné otázky a hypotézy, pojednáno bylo o výzkumném nástroji a výzkumném souboru, včetně sběru a analýzy získaných dat. Výzkumné šetření bylo provedeno kvantitativní metodou za použití dotazníku vlastní konstrukce. Empirické šetření mělo charakter šetření výběrového a jeho respondenty byli učitelé vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura na druhém stupni základních škol se sídlem v okrese Brno-město. Výzkumné šetření přineslo poznatky o pojetí realizace průřezového tématu Mediální výchova učiteli českého jazyka na druhém stupni základních škol v okrese Brno-město. Bylo zjištěno, že receptivní i produktivní tematické okruhy průřezového tématu Mediální výchova jsou ve výuce českého jazyka a literatury využívány ve stejné míře.
Anotace anglicky
The paper deals with the realization of a cross-section theme in the Media Education of Czech language and literature teachers in the upper elementary schools with seats in the Brno-city district. The research directs at the use of thematic fields of the Media Education by Czech language and literature teachers. In the empirical part the statistics procedure was utilized. In this part of the paper there was presented the research problem, including the research question and hypothesis, the research instrument and research file, counting collection and analysis of gained data. The research was carried out in the quantitative method, using the questionnaire of its own structure. Empirical research had selection character and its respondents were teachers of Czech language and literature in the upper elementary schools with seats in the Brno-city district. The research brought findings in the concept of realization of cross-section theme of Media Education by teachers of Czech language and literature on the upper elementary schools with seats in the Brno-city district. It was found out that the receptive and productive activities used to the same degree in education subject of Czech language and literature.
VytisknoutZobrazeno: 4. 5. 2024 16:55