D 2010

Chemické výpočty ve školních vzdělávacích programech

TRNOVÁ, Eva

Basic information

Original name

Chemické výpočty ve školních vzdělávacích programech

Name in Czech

Chemické výpočty ve školních vzdělávacích programech

Name (in English)

Chemical Calculations in School Curricular Programmes

Authors

TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

první. Ostrava, Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie. Sborník přednášek z mezinárodní konference 29. září - 1. října 2010 v Trojanovicích, p. 279-284, 6 pp. 2010

Publisher

Ostravská univerzita v Ostravě - Přírodovědecká fakulta

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00055472

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7368-426-6

Keywords (in Czech)

chemický výpočet; školní vzdělávací program; vzdělávání učitelů

Keywords in English

chemical calculation; school curricular programme; teacher training

Tags

Reviewed
Změněno: 27/2/2017 09:02, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Abstract

V originále

Chemické výpočty jsou považovány za nejobtížnější a nejméně oblíbené učivo v chemii. Od zavedení RVP ZV se učitelé často ptají, jaký typ výpočtů by měli zařadit do ŠVP, aby byli v souladu s požadavky RVP ZV. Práce prezentuje výstupy výzkumu vyžadovaných chemických výpočtů v RVP ZV, nutných dovedností a mezipředmětových vztahů.

In English

Chemical calculations are regarded as the most difficult and least popular in the chemistry curriculum. Since the introduction of RVP ZV (Czech National Curriculum), teachers ask often a question what types of chemical calculations should be included in ŠVP (School Educational Programme), to accomplish the outcomes desired by RVP. Paper presents outcomes of our research of the required chemical calculations in the context of RVP, needed chemical skills and the interdisciplinary relations.