2011
Efektivnost výuky praktických činností v chemii
TRNOVÁ, EvaZákladní údaje
Originální název
Efektivnost výuky praktických činností v chemii
Název česky
Efektivnost výuky praktických činností v chemii
Název anglicky
Effectiveness of Teaching Practical Work in Chemistry
Autoři
TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Biologie - chemie - zeměpis, časopis pro výuku na základních a středních školách, Praha, SPN, a.s. 2011, 1210-3349
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055473
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
efektivnost; chemické vzdělávání; praktické činnosti
Klíčová slova anglicky
effiectiveness; chemistry education; practical work
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2012 10:16, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
Význam praktických činností žáků ve výuce chemie je všeobecně uznáván. Jsou však uváděny výsledky výzkumů, že některé praktické činnosti mají nízkou efektivnost. Naše výzkumná studie prezentuje model procesu tvorby a evaluace praktických činností vycházející z evropského projektu Improving Labwork in Science Education. Náš výzkum je založen na výzkumné metodě konstrukční výzkum a hlavním výzkumným výstupem je model popisující efektivnost praktických činností, který byl ověřen v praxi.
Anglicky
The importance of teaching practical work of students in chemistry is widely recognized. Results of research report that some practical activities have low effectiveness. Our research study presents a model of development and evaluation of practical activities based on the European project Improving Labwork in Science Education. The research method used in our research is design-based research and the main research outcome is the model describing the effectiveness of practical work, which has been verified in practice.