J 2011

Efektivnost výuky praktických činností v chemii

TRNOVÁ, Eva

Základní údaje

Originální název

Efektivnost výuky praktických činností v chemii

Název česky

Efektivnost výuky praktických činností v chemii

Název anglicky

Effectiveness of Teaching Practical Work in Chemistry

Autoři

TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Biologie - chemie - zeměpis, časopis pro výuku na základních a středních školách, Praha, SPN, a.s. 2011, 1210-3349

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055473

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

efektivnost; chemické vzdělávání; praktické činnosti

Klíčová slova anglicky

effiectiveness; chemistry education; practical work

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2012 10:16, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Anotace

V originále

Význam praktických činností žáků ve výuce chemie je všeobecně uznáván. Jsou však uváděny výsledky výzkumů, že některé praktické činnosti mají nízkou efektivnost. Naše výzkumná studie prezentuje model procesu tvorby a evaluace praktických činností vycházející z evropského projektu Improving Labwork in Science Education. Náš výzkum je založen na výzkumné metodě konstrukční výzkum a hlavním výzkumným výstupem je model popisující efektivnost praktických činností, který byl ověřen v praxi.

Anglicky

The importance of teaching practical work of students in chemistry is widely recognized. Results of research report that some practical activities have low effectiveness. Our research study presents a model of development and evaluation of practical activities based on the European project Improving Labwork in Science Education. The research method used in our research is design-based research and the main research outcome is the model describing the effectiveness of practical work, which has been verified in practice.