2011
Jak posilovat zájem žáků o chemii na ZŠ
KONEČNÝ, Martin a Eva TRNOVÁZákladní údaje
Originální název
Jak posilovat zájem žáků o chemii na ZŠ
Název česky
Jak posilovat zájem žáků o chemii na ZŠ
Název anglicky
How to Increase Pupils' Interest in Chemistry in Primary Education
Autoři
KONEČNÝ, Martin (203 Česká republika) a Eva TRNOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Biologie - chemie - zeměpis, časopis pro výuku na základních a středních školách, Praha, SPN, a.s. 2011, 1210-3349
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055474
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
zájem o chemii; chemické soutěže; chemické projekty; netradiční úlohy v chemii
Klíčová slova anglicky
interest in chemistry; competitions in chemistry; unusual chemical exercises
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2012 14:53, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
V příspěvku jsou představeny akce, které posilují zájem žáků o chemii na základních školách v okrese Blansko. Jedná se o soutěže "O pohár Heyrovského", "O nejlepší pokus" a projekt"Pár dní s chemií". Všechny uvedené akce jsou určeny pro žáky 8. ročníků. Na základě našeho výzkumu, při kterém jsme jako výzkumnou metodu používali konstrukční výzkum, můžeme konstatovat, že se uvedené akce žákům líbí a že se zapojují ve větší míře i do Chemické olympiády kategorie D. Mezi hlavní výstupy našeho výzkumu patří konkrétní ukázky účinných postupů při motivaci žáků.
Anglicky
The paper presents the events increasing pupils' interest in chemistry at elementary schools in Blansko district, namely "Heyrovsky Cup" "The Best Experiment" and the project "A Few Days with Chemistry." All the events are recommended for 8th year students. Based on our research, we can state pupils are fond of such competitions in chemistry which motivate them to participate in the Chemistry Olympiad, category D. For our research method we used design-based research. The main outcomes are specific examples of effective procedures for the motivation of pupils.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|