J 2011

Jak posilovat zájem žáků o chemii na ZŠ

KONEČNÝ, Martin a Eva TRNOVÁ

Základní údaje

Originální název

Jak posilovat zájem žáků o chemii na ZŠ

Název česky

Jak posilovat zájem žáků o chemii na ZŠ

Název anglicky

How to Increase Pupils' Interest in Chemistry in Primary Education

Autoři

KONEČNÝ, Martin (203 Česká republika) a Eva TRNOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Biologie - chemie - zeměpis, časopis pro výuku na základních a středních školách, Praha, SPN, a.s. 2011, 1210-3349

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055474

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

zájem o chemii; chemické soutěže; chemické projekty; netradiční úlohy v chemii

Klíčová slova anglicky

interest in chemistry; competitions in chemistry; unusual chemical exercises

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2012 14:53, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Anotace

V originále

V příspěvku jsou představeny akce, které posilují zájem žáků o chemii na základních školách v okrese Blansko. Jedná se o soutěže "O pohár Heyrovského", "O nejlepší pokus" a projekt"Pár dní s chemií". Všechny uvedené akce jsou určeny pro žáky 8. ročníků. Na základě našeho výzkumu, při kterém jsme jako výzkumnou metodu používali konstrukční výzkum, můžeme konstatovat, že se uvedené akce žákům líbí a že se zapojují ve větší míře i do Chemické olympiády kategorie D. Mezi hlavní výstupy našeho výzkumu patří konkrétní ukázky účinných postupů při motivaci žáků.

Anglicky

The paper presents the events increasing pupils' interest in chemistry at elementary schools in Blansko district, namely "Heyrovsky Cup" "The Best Experiment" and the project "A Few Days with Chemistry." All the events are recommended for 8th year students. Based on our research, we can state pupils are fond of such competitions in chemistry which motivate them to participate in the Chemistry Olympiad, category D. For our research method we used design-based research. The main outcomes are specific examples of effective procedures for the motivation of pupils.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání