J 2011

Vliv informačních a komunikačních technologií na chemické vzdělávání

TRNOVÁ, Eva

Základní údaje

Originální název

Vliv informačních a komunikačních technologií na chemické vzdělávání

Název česky

Vliv informačních a komunikačních technologií na chemické vzdělávání

Název anglicky

The Impact of ICT on Chemistry Education

Autoři

TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Media4u Magazine, Praha, Ing. Jan Chromý, Ph.D. 2011, 1214-9187

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055475

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Net generace; odlišný styl učení dnešních žáků; konektivismus

Klíčová slova anglicky

Net Generation; Different learning style of today's students; Connectivism

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2012 10:38, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Anotace

V originále

Všechny vyučovací předměty, tedy i chemie, jsou ovlivňovány ICT. Rychlý rozvoj ICT přináší nejen nové výukové technologie, ale také odlišný styl učení dnešní generace žáků, která vyrostla pod jejich vlivem. Závěry výzkumů vedly ke vzniku nové pedagogické teorie - konektivismu. V článku jsou uvedeny výsledky našeho výzkumu, jak se tyto nové myšlenky odráží ve výuce chemie. Jako výzkumná metoda byl použit konstrukční výzkum a hlavním výzkumným výstupem jsou výukové techniky reagující na myšlenky konektivismu.

Anglicky

The teaching/learning of all school subjects, including chemistry, is significantly influenced by new ICT tools and technologies. The fast development of ICT brings also another effect - different learning style of today's students, who have grown up with widespread access to ICT. Outcomes of researches have led to the origin of a new educational theory - connectivism. We present results of our research how to apply these ideas into chemistry education. The design-based research was used as a research method and the main research outcomes are new teaching techniques in response to ideas connectivism.