C 2011

Nástroj pro zkoumání diagnostické kompetence (budoucích) učitelů

MINAŘÍKOVÁ, Eva

Basic information

Original name

Nástroj pro zkoumání diagnostické kompetence (budoucích) učitelů

Name in Czech

Nástroj pro zkoumání diagnostické kompetence (budoucích) učitelů

Name (in English)

A tool for exploring the diagnostic competence of (prospective) teachers

Authors

MINAŘÍKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Janík, T., Najvar, P., Kubiatko, M. a kol. Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje. p. 147-160, 14 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 23, 2011

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00055488

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5705-0

Keywords (in Czech)

Diagnostická kompetence; vzdělávání učitelů; videozáznamy

Keywords in English

Diagnostic competence; teacher education; videos

Tags

Reviewed
Změněno: 3/4/2012 15:11, Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.

Abstract

V originále

Tato kapitola se věnuje diagnostické kompetenci učitelů jakožto jednomu z faktorů ovlivňujících kvalitu výuky. Stručně vymezuje diagnostickou kompetenci a související pojmy, shrnuje výzkumy, které se podobnou tematikou zabývaly, a navrhuje výzkumný nástroj k evaluaci diagnostické kompetence u budoucích učitelů anglického jazyka, který bude využívat videozáznamy reálné výuky zakomponované do elektronického učebního prostředí.

In English

This chapter focuses on diagnostic competence as one of the factors influencing the quality of instruction. It briefly defines diagnostic competence and related concepts, summarises studies that deal with similar issues, and proposes a research tool for evaluating the diagnostic competence of (prospective) EFL teachers which sill use videosequence of real classroom situations embedded into an e-learning environment.

Links

MUNI/A/1020/2010, interní kód MU
Name: Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality ve vzdělávání (Acronym: NAME 2011)
Investor: Masaryk University, Category A