Detailed Information on Publication Record
2011
Nástroj pro zkoumání diagnostické kompetence (budoucích) učitelů
MINAŘÍKOVÁ, EvaBasic information
Original name
Nástroj pro zkoumání diagnostické kompetence (budoucích) učitelů
Name in Czech
Nástroj pro zkoumání diagnostické kompetence (budoucích) učitelů
Name (in English)
A tool for exploring the diagnostic competence of (prospective) teachers
Authors
MINAŘÍKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Janík, T., Najvar, P., Kubiatko, M. a kol. Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje. p. 147-160, 14 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 23, 2011
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055488
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5705-0
Keywords (in Czech)
Diagnostická kompetence; vzdělávání učitelů; videozáznamy
Keywords in English
Diagnostic competence; teacher education; videos
Tags
Reviewed
Změněno: 3/4/2012 15:11, Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.
V originále
Tato kapitola se věnuje diagnostické kompetenci učitelů jakožto jednomu z faktorů ovlivňujících kvalitu výuky. Stručně vymezuje diagnostickou kompetenci a související pojmy, shrnuje výzkumy, které se podobnou tematikou zabývaly, a navrhuje výzkumný nástroj k evaluaci diagnostické kompetence u budoucích učitelů anglického jazyka, který bude využívat videozáznamy reálné výuky zakomponované do elektronického učebního prostředí.
In English
This chapter focuses on diagnostic competence as one of the factors influencing the quality of instruction. It briefly defines diagnostic competence and related concepts, summarises studies that deal with similar issues, and proposes a research tool for evaluating the diagnostic competence of (prospective) EFL teachers which sill use videosequence of real classroom situations embedded into an e-learning environment.
Links
MUNI/A/1020/2010, interní kód MU |
|