SUCHÁNEK, Petr, Milan SEDLÁČEK, Jiří ŠPALEK a Petra ŠTAMFESTOVÁ. Kvalita jako faktor konkurenceschopnosti podniku. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 132 s. ISBN 978-80-210-5688-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kvalita jako faktor konkurenceschopnosti podniku
Název česky Kvalita jako faktor konkurenceschopnosti podniku
Název anglicky The Quality as a Factor of Competitiveness of an Enterprise
Autoři SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí), Milan SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí), Jiří ŠPALEK (203 Česká republika, domácí) a Petra ŠTAMFESTOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, 132 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14560/11:00055503
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-5688-6
Klíčová slova česky kvalita; konkurenceschopnost; shluková analýza; finanční analýza
Klíčová slova anglicky Quality; Competitiveness; Cluster analysis; Financial analysis
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D., učo 1544. Změněno: 19. 3. 2013 15:41.
Anotace
Publikace je výsledkem tříletého sledování vztahu českých podniků ke kvalitě, zejména jejich uvědomění si skutečnosti, že kvalita jejich produktů je faktorem konkurenceschopnosti celého podniku. Výzkum samotný byl proveden pomocí dotazníkového dotazování podniků z vybraných odvětví. Na základě rešerše relevantní odborné literatury byly formulovány otázky z oblasti kvality produktu, sledování a kontroly kvality produktu, míry spokojenosti zákazníka, konkurenčních výhod a nevýhod. Dílčí analýzy byly prováděny v letech 2008 – 2010, přičemž vzájemné komparaci byly podrobeny pouze ty otázky, které byly v jednotlivých sledovaných obdobích zcela beze změny. Mimo dotazníkového šetření byly v jednotlivých letech analyzovány také finanční ukazatele jednotlivých zúčastněných podniků. To autorům umožnilo sledovat nejenom situaci podniku v kontextu problematiky kvality, ale současně dát výsledky tohoto průzkumu do souvislosti s jejich faktickou finanční úspěšností. Pro rozdělení podniků do dvou skupin dle jejich finanční výkonnosti bylo využito pět ukazatelů zvolených na základě rešerše odborné literatury a zkušeností s předchozími výzkumy na obdobné téma.
Anotace anglicky
The publication is the result of a three-year observation of Czech companies’ relation to quality, particularly their awareness of the fact that the quality of their products is a factor of competitiveness of the entire enterprise. The research was carried out using a questionnaire survey in companies in selected sectors. Based on the research of relevant specialized literature, research questions were formulated in the field of product quality, product quality monitoring and control, degree of customer satisfaction, and competitive advantages and disadvantages. Partial analyses were carried out from 2008 to 2010, and only those questions that remained completely unchanged in the individual reporting periods were subjected to mutual comparison. In addition to the survey, the financial indicators of the individual participating companies were analyzed in each year. This enabled the authors to monitor the situation of the company not only in the context of issues of quality, but also relate the results of this survey to their actual financial success. To split the businesses into two groups according to their financial performance five indicators selected on the basis of the research literature and experience with previous similar studies on a similar subject were used.
VytisknoutZobrazeno: 29. 5. 2024 05:59