JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Petr KNECHT a Petr NAJVAR. Když se zaváděné má stát zavedeným aneb k metodologii výzkumu zaměřeného na implementaci kurikulární reformy. In O. Kaščák, B. Pupala (Eds.). Škola - statický element v sociálnej dynamike. 1. vyd. Bratislava: Iura Edition, 2011, s. 42-48. ISBN 978-80-8078-459-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Když se zaváděné má stát zavedeným aneb k metodologii výzkumu zaměřeného na implementaci kurikulární reformy
Název česky Když se zaváděné má stát zavedeným aneb k metodologii výzkumu zaměřeného na implementaci kurikulární reformy
Název anglicky When ‘what is being implemented’ is to become ‘implemented’: on the methodology of research aimed at the implementation of curricular reform
Autoři JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Jan SLAVÍK (203 Česká republika, domácí), Petr KNECHT (203 Česká republika, domácí) a Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Bratislava, Škola - statický element v sociálnej dynamike, od s. 42-48, 7 s. 2011.
Nakladatel Iura Edition
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055506
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-8078-459-1
Klíčová slova česky kurikulární reforma; implementace; výzkum kurikula
Klíčová slova anglicky curricular reform; implementation; research on curriculum
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D., učo 53924. Změněno: 8. 3. 2013 05:46.
Anotace
Příspěvek je založen na analýze metodologických přístupů k empirickému zkoumání kurikulární reformy jakožto specifického druhu edukační změny. Rozebírají se přístupy rozpracovávané autory, jako jsou např. Künzli, Gundem, Fullan a další. Hlavní pozornost je věnována snahám o operacionalizaci pojmu implementace, jímž je označován proces zavádění určitých idejí do praxe prostřednictvím konkrétních koncepcí. V souvislosti s tím je rozebírán problém (ne)fungování, resp. (ne)účinnosti kurikulární reformy, a to s ohledem na mnohdy nepřiměřená očekávání, jež jsou s tímto typem edukační změny spojována.
Anotace anglicky
In the paper, methodological approaches are introduced to the empirical analysis of the curricular reform, which is viewed as a specific kind of education change. Various approaches are analysed (of authors such as Künzli, Gundem, Fullan etc.). In the focus lie attempts to operationalize the concept of implementation (i.e. the process of introducing certain ideas into practice through concrete procedures). The problem of (non)functioning or (non)efficiency of a curricular reform is also addressed, with regard to the often unrealistic expectations that are connected with this type of education change.
VytisknoutZobrazeno: 20. 6. 2024 19:11