2011
Virtuální hospitace a videostudie : podpora učitelům při realizaci kurikula
SLAVÍK, Jan, Petr NAJVAR, Tomáš JANÍK a Eva MINAŘÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Virtuální hospitace a videostudie : podpora učitelům při realizaci kurikula
Název česky
Virtuální hospitace a videostudie : podpora učitelům při realizaci kurikula
Název anglicky
Virtual observations and videostudies : supporting teachers in curriculum realisation
Autoři
SLAVÍK, Jan (203 Česká republika, garant), Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí), Tomáš JANÍK (203 Česká republika, domácí) a Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Praha, Projekt Kurikulum G : sborník příspěvků z národní konference, od s. 31-36, 6 s. 2011
Nakladatel
Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, divize VÚP
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055513
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-87063-56-9
Klíčová slova česky
Virtuální hospitace; videostudie; kurikulární reforma; konceptová analýza
Klíčová slova anglicky
Virtual observation; videostudy; curricular reform; concept analysis
Změněno: 13. 2. 2012 15:58, Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.
V originále
Příspěvek představuje čtvrtou fázi výzkumu Kvalitní škola zaměřeného na kurikulární reformu na gymnáziích. V rovině teoretických východisek výzkum stavěl na konceptových analýzách realizovaného kurikula z oborového a didaktického hlediska. Výzkumné otázky se vztahovaly k tomu, jak se vybrané ideje kurikulární reformy (např. klíčové kompetence) odrážejí v reálné výuce. Cílem videostudií bylo postihnout kvalitu příležitostí k rozvíjení kompetencí ve výuce a prozkoumat možnosti operacionalizace tohoto konstruktu na úrovni konkrétní výuky ve vybraných oborech gymnaziálního vzdělávání. Ještě více než v předchozích fázích umožnily videostudie uchopit zkoumané aspekty z oborově didaktického hlediska.
Anglicky
The chapter introduces the fourth part of the "Quality school" research which focuses on the curricular reform at grammar schools. On the theoretical level the research built on concept analyses of realized curriculum from the subject and didactics point of view. The research questions were concerned with how selected ideas of the curricular reform (such as key competences) are reflected in real instruction. The aim was to investigate the quality of opportunities for developing the key competences and explore the possibilities of operationalizing this construct on the level of concrete teaching/learning situations in selected subjects of grammar school education. More than in the previous phases, the videostudies allowed for looking at the aspects in focus from a subject-didactical point of view.