D 2011

Volba učitelské profese jako východisko pro rozvoj profesionálních kompetencí

FILOVÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Volba učitelské profese jako východisko pro rozvoj profesionálních kompetencí

Název česky

Volba učitelské profese jako východisko pro rozvoj profesionálních kompetencí

Název anglicky

Teacher Profession Choice as a Source of Professional Competences Development

Autoři

FILOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence. 2. díl, od s. 46-60, 15 s. 2011

Nakladatel

PdF MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055533

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5710-4

Klíčová slova česky

motivace; učitelská profese; žák; profesionální kompetence; pedagogické práce; společenská prestiž; příprava učitelů

Klíčová slova anglicky

motivation; teaching profession; pupil; professional competences; educational work; social prestige; teachers training

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2012 11:24, PhDr. Hana Filová, Ph.D.

Anotace

V originále

Stať se zabývá analýzou faktorů ovlivňujících volbu studia našich studentů 1. a 4. ročníku oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na PdF MU v Brně. Výzkum potvrdil, že motivy k volbě profese lze považovat za východisko pro rozvoj učitelských profesionálních kompetencí.

Anglicky

This paper deals with analysis of factors influencing the choice of performance and teaching professions. The survey is conducted on two groups of respondents - students the 1st year, students in their 4th grade PdF MU with specialisation primary school. Defines general motivating factors affecting work performance of employees for teachers' professional competences.

Návaznosti

MUNI/A/1024/2010, interní kód MU
Název: Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence (Akronym: RKK)
Investor: Masarykova univerzita, Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty