2011
Nácviky sociálních dovedností jako součást inkluzivního vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra
NOVÁKOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Nácviky sociálních dovedností jako součást inkluzivního vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra
Název česky
Nácviky sociálních dovedností jako součást inkluzivního vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra
Název anglicky
Social Skills Training for Pupils with Autism Spectrum Disorders as part of Inclusive Education
Autoři
Vydání
Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs, 2011
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-215-4
Klíčová slova česky
autismus; poruchy autistického spektra; nácviky sociálních dovedností; žák; inkluze; inkluzivní vzdělávání; integrace
Klíčová slova anglicky
autism; autism spectrum disorders; social skills training; pupil; inclusion; inclusive education; integration
Změněno: 10. 2. 2012 16:53, PhDr. Mgr. Jana Nováková, Ph.D.
V originále
Tématem příspěvku jsou nácviky sociálních dovedností jako součást inkluzivního vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra (PAS). Počet žáků s PAS, kteří jsou vzděláváni v školách hlavního proudu, se zvyšuje. Avšak roste také znepokojení o jejich zkušenosti s tímto typem vzdělávání, neboť výzkum ukazuje, že takoví žáci jsou snadným terčem šikany a pro učitele je obtížné, aby takovéto žáky učili. Důsledkem nedostatku v sociální oblasti se stávají žáci s PAS nápadnými ve vzdělávacím systému založeném na sociálním a slovním zprostředkování. Vzhledem k těmto okolnostem je cílem tohoto článku upozornit na nácviky sociálních dovedností u žáků s PAS jako jednu ze strategií, která by usnadnila přítomnost, participaci, přijetí a úspěchy žáků s PAS v inkluzivním vzdělávání.
Anglicky
The topic of the article is social skills training for pupils with autism spectrum disorders (ASD) as part of inclusive education. The number of pupils with ASD being educated in mainstream schools is increasing. However, there is growing concern about thein educational experiences. Research suggests that such pupils make easy targets for bullies, and are considered difficult to teach by teachers. As the implications of a lack of social behavior became apparent in an educational system based on social and verbal mediation. In light of such circumstances, the aim of this artikle is to draw attention to social skills training for pupils with ASD like one from strategies to facilitate the presence, participation, acceptance and achievement of pupils with ASD in inclusive education.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|