a 2011

Nácviky sociálních dovedností jako součást inkluzivního vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra

NOVÁKOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Nácviky sociálních dovedností jako součást inkluzivního vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra

Název česky

Nácviky sociálních dovedností jako součást inkluzivního vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra

Název anglicky

Social Skills Training for Pupils with Autism Spectrum Disorders as part of Inclusive Education

Vydání

Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs, 2011

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-215-4

Klíčová slova česky

autismus; poruchy autistického spektra; nácviky sociálních dovedností; žák; inkluze; inkluzivní vzdělávání; integrace

Klíčová slova anglicky

autism; autism spectrum disorders; social skills training; pupil; inclusion; inclusive education; integration
Změněno: 10. 2. 2012 16:53, PhDr. Mgr. Jana Nováková, Ph.D.

Anotace

V originále

Tématem příspěvku jsou nácviky sociálních dovedností jako součást inkluzivního vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra (PAS). Počet žáků s PAS, kteří jsou vzděláváni v školách hlavního proudu, se zvyšuje. Avšak roste také znepokojení o jejich zkušenosti s tímto typem vzdělávání, neboť výzkum ukazuje, že takoví žáci jsou snadným terčem šikany a pro učitele je obtížné, aby takovéto žáky učili. Důsledkem nedostatku v sociální oblasti se stávají žáci s PAS nápadnými ve vzdělávacím systému založeném na sociálním a slovním zprostředkování. Vzhledem k těmto okolnostem je cílem tohoto článku upozornit na nácviky sociálních dovedností u žáků s PAS jako jednu ze strategií, která by usnadnila přítomnost, participaci, přijetí a úspěchy žáků s PAS v inkluzivním vzdělávání.

Anglicky

The topic of the article is social skills training for pupils with autism spectrum disorders (ASD) as part of inclusive education. The number of pupils with ASD being educated in mainstream schools is increasing. However, there is growing concern about thein educational experiences. Research suggests that such pupils make easy targets for bullies, and are considered difficult to teach by teachers. As the implications of a lack of social behavior became apparent in an educational system based on social and verbal mediation. In light of such circumstances, the aim of this artikle is to draw attention to social skills training for pupils with ASD like one from strategies to facilitate the presence, participation, acceptance and achievement of pupils with ASD in inclusive education.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání