ZLATNÍČEK, Pavel. Kvalita vyučování cizího jazyka: vznik a vývoj pozorovacího nástroje. In Píšová, M., Janíková, V., Hanušová, S. a kol. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 141-149. Spisy Pedag. fakulty Masarykovy univerzity 155. ISBN 978-80-210-5718-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kvalita vyučování cizího jazyka: vznik a vývoj pozorovacího nástroje
Název česky Kvalita vyučování cizího jazyka: vznik a vývoj pozorovacího nástroje
Název anglicky Quality of Foreign Language Teaching – Formation and Development of Observation Instruments
Autoři ZLATNÍČEK, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Píšová, M., Janíková, V., Hanušová, S. a kol. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků. od s. 141-149, 9 s. Spisy Pedag. fakulty Masarykovy univerzity 155, 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055545
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5718-0
Klíčová slova česky Kvalita; kvalita výuky; kvalita výuky cizího jazyka; oblasti kvality výuky; indikátory kvality výuky; analýza
Klíčová slova anglicky Quality; teaching quality; quality of foreign language teaching; areas of teaching quality; indicators of teaching quality; analysis
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Pavel Zlatníček, Ph.D., učo 160506. Změněno: 6. 3. 2012 14:20.
Anotace
Kapitola se zabývá popisem přístupů a nástrojů výzkumu v oblastech kvality výuky a kvality výuky cizího jazyka. Pozornost je věnována především nástrojům s ratingovým systémem, které jsou v odborné literatuře doporučovány jako vhodné nástroje pozorování kvality výuky. Na základě rešerše empirických výzkumů z českého a zahraničního prostředí je představen vlastní pozorovací nástroj a první výsledky pilotáže.
Anotace anglicky
This chapter deals with a description of approaches and instruments of research in the areas of teaching quality and in teaching quality of foreign language. The attention is focused on instruments with rating system. These instruments are in literature recommended as a suitable instrument for an observation of teaching quality. In this article is an individual observation instrument and first results of pilot study introduced.
Návaznosti
MUNI/A/1018/2010, interní kód MUNázev: Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků (Akronym: METO)
Investor: Masarykova univerzita, Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 13:44