Detailed Information on Publication Record
2011
Kvalita vyučování cizího jazyka: vznik a vývoj pozorovacího nástroje
ZLATNÍČEK, PavelBasic information
Original name
Kvalita vyučování cizího jazyka: vznik a vývoj pozorovacího nástroje
Name in Czech
Kvalita vyučování cizího jazyka: vznik a vývoj pozorovacího nástroje
Name (in English)
Quality of Foreign Language Teaching – Formation and Development of Observation Instruments
Authors
ZLATNÍČEK, Pavel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Píšová, M., Janíková, V., Hanušová, S. a kol. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků. p. 141-149, 9 pp. Spisy Pedag. fakulty Masarykovy univerzity 155, 2011
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055545
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5718-0
Keywords (in Czech)
Kvalita; kvalita výuky; kvalita výuky cizího jazyka; oblasti kvality výuky; indikátory kvality výuky; analýza
Keywords in English
Quality; teaching quality; quality of foreign language teaching; areas of teaching quality; indicators of teaching quality; analysis
Tags
Reviewed
Změněno: 6/3/2012 14:20, Mgr. Pavel Zlatníček, Ph.D.
V originále
Kapitola se zabývá popisem přístupů a nástrojů výzkumu v oblastech kvality výuky a kvality výuky cizího jazyka. Pozornost je věnována především nástrojům s ratingovým systémem, které jsou v odborné literatuře doporučovány jako vhodné nástroje pozorování kvality výuky. Na základě rešerše empirických výzkumů z českého a zahraničního prostředí je představen vlastní pozorovací nástroj a první výsledky pilotáže.
In English
This chapter deals with a description of approaches and instruments of research in the areas of teaching quality and in teaching quality of foreign language. The attention is focused on instruments with rating system. These instruments are in literature recommended as a suitable instrument for an observation of teaching quality. In this article is an individual observation instrument and first results of pilot study introduced.
Links
MUNI/A/1018/2010, interní kód MU |
|