C 2011

Kvalita vyučování cizího jazyka: vznik a vývoj pozorovacího nástroje

ZLATNÍČEK, Pavel

Basic information

Original name

Kvalita vyučování cizího jazyka: vznik a vývoj pozorovacího nástroje

Name in Czech

Kvalita vyučování cizího jazyka: vznik a vývoj pozorovacího nástroje

Name (in English)

Quality of Foreign Language Teaching – Formation and Development of Observation Instruments

Authors

ZLATNÍČEK, Pavel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Píšová, M., Janíková, V., Hanušová, S. a kol. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků. p. 141-149, 9 pp. Spisy Pedag. fakulty Masarykovy univerzity 155, 2011

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00055545

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5718-0

Keywords (in Czech)

Kvalita; kvalita výuky; kvalita výuky cizího jazyka; oblasti kvality výuky; indikátory kvality výuky; analýza

Keywords in English

Quality; teaching quality; quality of foreign language teaching; areas of teaching quality; indicators of teaching quality; analysis

Tags

Reviewed
Změněno: 6/3/2012 14:20, Mgr. Pavel Zlatníček, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola se zabývá popisem přístupů a nástrojů výzkumu v oblastech kvality výuky a kvality výuky cizího jazyka. Pozornost je věnována především nástrojům s ratingovým systémem, které jsou v odborné literatuře doporučovány jako vhodné nástroje pozorování kvality výuky. Na základě rešerše empirických výzkumů z českého a zahraničního prostředí je představen vlastní pozorovací nástroj a první výsledky pilotáže.

In English

This chapter deals with a description of approaches and instruments of research in the areas of teaching quality and in teaching quality of foreign language. The attention is focused on instruments with rating system. These instruments are in literature recommended as a suitable instrument for an observation of teaching quality. In this article is an individual observation instrument and first results of pilot study introduced.

Links

MUNI/A/1018/2010, interní kód MU
Name: Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků (Acronym: METO)
Investor: Masaryk University, Category A