C 2011

Výzkumné šetření mezi studenty předmětu romologie (aneb Kulturní odlišnosti nás vzájemně obohacují)

GULOVÁ, Lenka a Ema ŠTĚPAŘOVÁ

Základní údaje

Originální název

Výzkumné šetření mezi studenty předmětu romologie (aneb Kulturní odlišnosti nás vzájemně obohacují)

Název česky

Výzkumné šetření mezi studenty předmětu romologie (aneb Kulturní odlišnosti nás vzájemně obohacují)

Název anglicky

Research withing Romology students (Cultural differences can enrich us)

Autoři

GULOVÁ, Lenka (203 Česká republika, domácí) a Ema ŠTĚPAŘOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, MU, BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of Pupils with Special Educational Needs V. od s. 153 170, 18 s. 2011

Nakladatel

Nakladatelství Masarykovy univerzity

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055550

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-219-2

Klíčová slova česky

Romové romologie kvalitativní výzkumná strategie kategorie historie pozitivní vnímání dobré zkušenosti rodinné soužití temperament přínos kultura většinová společnost

Klíčová slova anglicky

Romanies Romology qualitative research strategy category history positive perception good experiences family coexistence temperament benefit culture majority

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 2. 2012 22:09, Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.

Anotace

V originále

V textu jsou analyzovány výpovědi 41 studentů, kteří úspěšně absolvovali předmět romologie. Předmět studentům přibližuje historii a současnost romské populace, romské kultury a zamýšlí se nad vzájemným soužitím většinové a menšinové společnosti. Studenti se vyjadřovali k romské populaci, k tomu jak ji vnímají, popisují vlastní zkušenosti. Mnozí ze studentů mají profesní zkušenosti s aktivním doučováním v romských rodinách. Výzkumné šetření překládá prostřednictvím kvalitativní výzkumné strategie analýzu jejich reflexí. Na základě analýzy bylo vytvořeno několik kategorií, které obsahují jednotlivé vlastnosti a dimenze, které se promítají do jejich názvů. Kategorie jsou prohloubeny citacemi informantů a interpretovány. Výzkumné šetření zůstalo v rovinně otevřeného kódování.

Anglicky

The text analyses responses of 41 Romology graduates. This subject offers an insight into history and present state of Romani population, Romani culture, it also considers the coexistence of minority and majority. Students commented on Romani population, they expressed their attitudes to it and their own experience. Most of the students have a professional experience with tutoring Romani pupils. The research uses the qualitative strategies to present the analysis of graduates reflexion. Several categories were created and each of them carries specific features and dimensions. The categories are enhanced by quotations and their interpretations. The research stays in the level of open coding.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání