2011
Výzkumné šetření mezi studenty předmětu romologie (aneb Kulturní odlišnosti nás vzájemně obohacují)
GULOVÁ, Lenka a Ema ŠTĚPAŘOVÁZákladní údaje
Originální název
Výzkumné šetření mezi studenty předmětu romologie (aneb Kulturní odlišnosti nás vzájemně obohacují)
Název česky
Výzkumné šetření mezi studenty předmětu romologie (aneb Kulturní odlišnosti nás vzájemně obohacují)
Název anglicky
Research withing Romology students (Cultural differences can enrich us)
Autoři
GULOVÁ, Lenka (203 Česká republika, domácí) a Ema ŠTĚPAŘOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, MU, BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of Pupils with Special Educational Needs V. od s. 153 170, 18 s. 2011
Nakladatel
Nakladatelství Masarykovy univerzity
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055550
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-219-2
Klíčová slova česky
Romové romologie kvalitativní výzkumná strategie kategorie historie pozitivní vnímání dobré zkušenosti rodinné soužití temperament přínos kultura většinová společnost
Klíčová slova anglicky
Romanies Romology qualitative research strategy category history positive perception good experiences family coexistence temperament benefit culture majority
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 11. 2. 2012 22:09, Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
V originále
V textu jsou analyzovány výpovědi 41 studentů, kteří úspěšně absolvovali předmět romologie. Předmět studentům přibližuje historii a současnost romské populace, romské kultury a zamýšlí se nad vzájemným soužitím většinové a menšinové společnosti. Studenti se vyjadřovali k romské populaci, k tomu jak ji vnímají, popisují vlastní zkušenosti. Mnozí ze studentů mají profesní zkušenosti s aktivním doučováním v romských rodinách. Výzkumné šetření překládá prostřednictvím kvalitativní výzkumné strategie analýzu jejich reflexí. Na základě analýzy bylo vytvořeno několik kategorií, které obsahují jednotlivé vlastnosti a dimenze, které se promítají do jejich názvů. Kategorie jsou prohloubeny citacemi informantů a interpretovány. Výzkumné šetření zůstalo v rovinně otevřeného kódování.
Anglicky
The text analyses responses of 41 Romology graduates. This subject offers an insight into history and present state of Romani population, Romani culture, it also considers the coexistence of minority and majority. Students commented on Romani population, they expressed their attitudes to it and their own experience. Most of the students have a professional experience with tutoring Romani pupils. The research uses the qualitative strategies to present the analysis of graduates reflexion. Several categories were created and each of them carries specific features and dimensions. The categories are enhanced by quotations and their interpretations. The research stays in the level of open coding.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|