C 2011

Receptivní řečové dovednosti a strategie učení – kategoriální systémy pro hodnocení učebnic německého jazyka

TAUŠOVÁ, Kristýna

Základní údaje

Originální název

Receptivní řečové dovednosti a strategie učení – kategoriální systémy pro hodnocení učebnic německého jazyka

Název anglicky

Receptive Language Skills and Learning Strategies – Systems of Categories for the Evaluation of German Language Textbooks

Autoři

TAUŠOVÁ, Kristýna (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Janíková, V., Píšová, M., Hanušová., S. a kol. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků, od s. 115-128, 14 s. Spisy Pedag. fakulty Masarykovy univerzity 155, 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055554

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5718-0

Klíčová slova anglicky

receptive language skills learning strategies textbooks multilingualism German as a second foreign language systems of categories

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 6. 3. 2012 19:14, Mgr. Kristýna Taušová

Anotace

V originále

Příspěvek popisuje tvorbu kategoriálních systémů pro hodnocení strategií učení ve spojitosti s receptivními řečovými dovednostmi v učebnicích němčiny pro druhý cizí jazyk, či pro počáteční výuku němčiny na druhém stupni základní školy. V pojetí němčiny jako druhého cizího jazyka vycházíme z konceptu mnohojazyčnosti. Dále představujeme základní soubor a výzkumný vzorek učebnic pro náš výzkum a přinášíme výsledky první fáze ověřování kategoriálních systémů.

Anglicky

The paper deals with the development of systems of categories for evaluation of learning strategies in textbooks for German as a second foreign language and in textbooks for beginners learning German at the lower secondary school. The investigation focuses mainly on receptive language skills. The author explains the term German as a second foreign language within the concept of multilingualism; she introduces the main sample and the research sample of textbooks selected for her research and presents results of the first validation of the systems of categories.

Návaznosti

MUNI/A/1018/2010, interní kód MU
Název: Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků (Akronym: METO)
Investor: Masarykova univerzita, Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty