2011
Receptivní řečové dovednosti a strategie učení – kategoriální systémy pro hodnocení učebnic německého jazyka
TAUŠOVÁ, KristýnaZákladní údaje
Originální název
Receptivní řečové dovednosti a strategie učení – kategoriální systémy pro hodnocení učebnic německého jazyka
Název anglicky
Receptive Language Skills and Learning Strategies – Systems of Categories for the Evaluation of German Language Textbooks
Autoři
TAUŠOVÁ, Kristýna (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Janíková, V., Píšová, M., Hanušová., S. a kol. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků, od s. 115-128, 14 s. Spisy Pedag. fakulty Masarykovy univerzity 155, 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055554
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5718-0
Klíčová slova anglicky
receptive language skills learning strategies textbooks multilingualism German as a second foreign language systems of categories
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 6. 3. 2012 19:14, Mgr. Kristýna Taušová
V originále
Příspěvek popisuje tvorbu kategoriálních systémů pro hodnocení strategií učení ve spojitosti s receptivními řečovými dovednostmi v učebnicích němčiny pro druhý cizí jazyk, či pro počáteční výuku němčiny na druhém stupni základní školy. V pojetí němčiny jako druhého cizího jazyka vycházíme z konceptu mnohojazyčnosti. Dále představujeme základní soubor a výzkumný vzorek učebnic pro náš výzkum a přinášíme výsledky první fáze ověřování kategoriálních systémů.
Anglicky
The paper deals with the development of systems of categories for evaluation of learning strategies in textbooks for German as a second foreign language and in textbooks for beginners learning German at the lower secondary school. The investigation focuses mainly on receptive language skills. The author explains the term German as a second foreign language within the concept of multilingualism; she introduces the main sample and the research sample of textbooks selected for her research and presents results of the first validation of the systems of categories.
Návaznosti
MUNI/A/1018/2010, interní kód MU |
|