TAUŠOVÁ, Kristýna. Receptivní řečové dovednosti a strategie učení – kategoriální systémy pro hodnocení učebnic německého jazyka. In Janíková, V., Píšová, M., Hanušová., S. a kol. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 115-128. Spisy Pedag. fakulty Masarykovy univerzity 155. ISBN 978-80-210-5718-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Receptivní řečové dovednosti a strategie učení – kategoriální systémy pro hodnocení učebnic německého jazyka
Název anglicky Receptive Language Skills and Learning Strategies – Systems of Categories for the Evaluation of German Language Textbooks
Autoři TAUŠOVÁ, Kristýna (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Janíková, V., Píšová, M., Hanušová., S. a kol. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků, od s. 115-128, 14 s. Spisy Pedag. fakulty Masarykovy univerzity 155, 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055554
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5718-0
Klíčová slova anglicky receptive language skills learning strategies textbooks multilingualism German as a second foreign language systems of categories
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Kristýna Taušová, učo 105118. Změněno: 6. 3. 2012 19:14.
Anotace
Příspěvek popisuje tvorbu kategoriálních systémů pro hodnocení strategií učení ve spojitosti s receptivními řečovými dovednostmi v učebnicích němčiny pro druhý cizí jazyk, či pro počáteční výuku němčiny na druhém stupni základní školy. V pojetí němčiny jako druhého cizího jazyka vycházíme z konceptu mnohojazyčnosti. Dále představujeme základní soubor a výzkumný vzorek učebnic pro náš výzkum a přinášíme výsledky první fáze ověřování kategoriálních systémů.
Anotace anglicky
The paper deals with the development of systems of categories for evaluation of learning strategies in textbooks for German as a second foreign language and in textbooks for beginners learning German at the lower secondary school. The investigation focuses mainly on receptive language skills. The author explains the term German as a second foreign language within the concept of multilingualism; she introduces the main sample and the research sample of textbooks selected for her research and presents results of the first validation of the systems of categories.
Návaznosti
MUNI/A/1018/2010, interní kód MUNázev: Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků (Akronym: METO)
Investor: Masarykova univerzita, Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 21. 7. 2024 16:18