B 2011

Poruchy autistického spektra. Teorie, výzkum, zahraniční zkušenosti.

BAZALOVÁ, Barbora

Základní údaje

Originální název

Poruchy autistického spektra. Teorie, výzkum, zahraniční zkušenosti.

Název anglicky

Autism Spectrum Disorders. Theory, Research, Experience from Abroad.

Autoři

BAZALOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, 249 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055569

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5781-4

Klíčová slova česky

porucha autistického spektra; autismus; inkluze; vzdělávání; edukace; diagnostika; výzkum; Česká republika; mezinárodní kontext; zahraničí země

Klíčová slova anglicky

autism spectrum disorder; autism; inclusion; education; diagnostics; research; the Czech Republic; international context; foreign countries

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 22. 1. 2013 16:46, doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.

Anotace

V originále

Předkládaná publikace je shrnutím současných poznatků z oblasti poruch autistického spektra v České republice a vybraných zemích. Práce si klade za cíl přispět díky ucelenému přehledu aktuálních poznatků a získaných dat z prezentovaných výzkumných šetření, zpracovaných do dvou hlavních šetření s četnými subvýzkumy, ke komplexnějšímu pochopení poruchy, zvýšení informovanosti, podpoření trendů inkluzivního vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra, a přispět k odborné diskusi na téma vhodnosti integrace žáků s poruchami autistického spektra do škol hlavního vzdělávacího proudu. Výzkumná šetření jsou uvedena na CD-ROM vloženém do publikace.

Anglicky

The book summarizes current information on autism spectrum disorders in the Czech Republic and some foreign countries. The aim of the book is to contribute through a comprehensive overview of theoretical data and data obtained from research investigations, divided into two main studies with various minor sub studies, to the comprehensive understanding of the disorder, raise of awareness, support of the inclusive trends, and to contribute to the debate on the appropriateness of integration of students on the autism spectrum into mainstream schools. All the research projects are presented at CD-ROM accompanying the book.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání