KNECHT, Petr. Názory učitelů pilotních SOŠ a SOU na kurikulární reformu (The opions of vocational school teachers on curricular reform). In Vencovská, T. a kol. Sborník příspěvků ze závěrečné konference projektu Kurikulum S. 1st ed. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2011, p. 14-16. ISBN 978-80-87063-54-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Názory učitelů pilotních SOŠ a SOU na kurikulární reformu
Name (in English) The opions of vocational school teachers on curricular reform
Authors KNECHT, Petr.
Edition 1. vyd. Praha, Sborník příspěvků ze závěrečné konference projektu Kurikulum S, p. 14-16, 3 pp. 2011.
Publisher Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-87063-54-5
Keywords (in Czech) kurikulární reforma; střední odborné vzdělávání; výzkum; školní vzdělávací program
Keywords in English curriculum reform; vocational education; research; School Educational Programmes
Changed by Changed by: doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D., učo 53924. Changed: 13/2/2012 15:30.
Abstract
Příspěvek pojednává o reformě kurikula odborného vzdělávání. Hlavní pozornost je zaměřena na problémy spojené se zaváděním (implementací) kurikulární reformy do praxe ve školách. V příspěvku jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření, které spočívalo v realizaci řízených rozhovorů vedených s řediteli, koordinátory tvorby ŠVP a řadovými učiteli na pilotních středních odborných školách a středních odborných učilištích.
Abstract (in English)
The contribution concentrates on the curricular reform of vocational education in the Czech Republic. The main focus lies in the problems of implementing curriculum into practice in schools. In the contribution, findings of a research project are presented, that consisted of a series of structured interviews with headmasters, SEP coordinators and teachers at pilot secondary vocational schools.
PrintDisplayed: 31/5/2024 20:48