D 2011

Neformální vzdělávání sportovních trenérů

JŮVA, Vladimír

Základní údaje

Originální název

Neformální vzdělávání sportovních trenérů

Název česky

Neformální vzdělávání sportovních trenérů

Název anglicky

Nonformal sport coach education

Autoři

JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, od s. 274-279, 6 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Sport a aktivity volného času

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14510/11:00067360

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-210-5774-6

DOI

10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-19

Klíčová slova česky

sportovní trenér; trenérské vzdělávání; neformální trenérské vzdělávání; empirický výzkum

Klíčová slova anglicky

sport coach; coach education; nonformal coach education; empirical research

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 4. 2014 18:18, Mgr. Eva Špillingová

Anotace

V originále

Sportovní trenérství patří k velmi komplexním a náročným povoláním a jeho úspěšné vykonávání souvisí s mnoha společenskými, ekonomickými a zejména vzdělávacími aspekty. Pro gradaci trenérské profese nestačí pouze vrozené dispozice, vlastní sportovní zkušenosti a získání trenérské licence. Stále významnější roli sehrává celoživotní neformální vzdělávání a informální učení sportovních trenérů. Příspěvek přibližuje vybraná data z provedeného dotazníkového šetření sportovních trenérů, které analyzovalo příležitosti neformálního trenérského vzdělávání, naznačilo efektivní formy a metody tohoto vzdělávání, identifikovalo některé informační zdroje pro informální učení sportovních trenérů a charakterizovalo informální učení jako součást každodenních trenérských aktivit.

Anglicky

Sport coaching belongs to a category of complex and demanding professions. Success in this profession is dependent on many interconnected social, economic and educational aspects. Natural athletic talent, sports experience, and an acquired coach license alone, are not sufficient to meet the graduation requirements for a professional coach. Lifelong non-formal education and informal learning plays an increasingly more significant role in the learning and development in professional coaches. This report highlights selected data gathered through a questionnaire administered to sport coaches which analyzed the impact of non-formal coach education, signaled effective forms and methods of such education, identified some information sources of sport coach informal learning and characterized informal learning as a substantial part of the everyday activities of a coach.