D 2011

Kurikulární reforma na gymnáziích: dotazníkové šetření

NAJVAR, Petr, Jan SLAVÍK, Kateřina VLČKOVÁ, Milan KUBIATKO, Tomáš PAVLAS et. al.

Základní údaje

Originální název

Kurikulární reforma na gymnáziích: dotazníkové šetření

Název česky

Kurikulární reforma na gymnáziích: dotazníkové šetření

Název anglicky

Curricular reform at upper-secondary comprehensive schools: questionnaire survey

Autoři

NAJVAR, Petr (203 Česká republika, garant, domácí), Jan SLAVÍK (203 Česká republika), Kateřina VLČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Milan KUBIATKO (703 Slovensko, domácí), Tomáš PAVLAS (203 Česká republika) a Tomáš JANKO (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. od s. 17-23, 7 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055595

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5774-6

DOI

10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-40

Klíčová slova česky

kurikulární reforma; gymnázium; výzkum

Klíčová slova anglicky

curricular reform; upper-secondary school; research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2013 13:45, PaedDr. Milan Kubiatko, PhD.

Anotace

V originále

Příspěvek představuje druhou fázi výzkumu kurikulární reformy na gymnáziích. Jejím cílem bylo vyhodnotit aktuální fázi kurikulární reformy na gymnáziích, která spočívá v zahájení výuky podle školních vzdělávacích programů. Pozornost výzkumu byla soustředěna do tří oblastí: akceptace kurikulární reformy, učitelovo pojetí kurikula, využití a účinky kurikula. Výzkumný vzorek sestával z 1098 respondentů z 58 škol.

Anglicky

The text presents the second phase of a research that focused on the curricular reform that was being implemented to upper-secondary comprehensive schools. The aim of this phase was to analyse the phase of the reform that consisted in implementing school education programmes into teaching practice. The research focused on three areas: acceptance of the curricular reform, teachers’ beliefs about curriculum and effects of curriculum. The sample consisted of 1098 respondents from 58 schools.