PÍŠOVÁ, Michaela, Věra JANÍKOVÁ and Světlana HANUŠOVÁ. K metodologii výzkumu v didaktice cizích jazyků (Notes on Research Methodology in Foreign Language Didactics). In Janíková, V., Píšová, M., Hanušová, S. a kol. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 11 - 25. Spisy Pedag. fakulty Masarykovy univerzity 155. ISBN 978-80-210-5718-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name K metodologii výzkumu v didaktice cizích jazyků
Name in Czech K metodologii výzkumu v didaktice cizích jazyků
Name (in English) Notes on Research Methodology in Foreign Language Didactics
Authors PÍŠOVÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Věra JANÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Světlana HANUŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Janíková, V., Píšová, M., Hanušová, S. a kol. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků, p. 11 - 25, 15 pp. Spisy Pedag. fakulty Masarykovy univerzity 155, 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055615
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5718-0
Keywords (in Czech) didaktika cizího jazyk; výzkum v didaktice cizích jazyků; konceptualizační a operacionalizační rovina; perspektivy výzkumu v didaktice cizích jazyků v ČR
Keywords in English foreign language didactics; research in foreign language didactics; conceptualisation and operationalisation levels; perspectives of research in foreign language didactics in the Czech Republic
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747. Changed: 13/9/2014 07:03.
Abstract
Autorky analyzují aktuální zaměření a metodologii výzkumu v didaktice cizích jazyků v posledním desetiletí, kdy v České republice zaznamenáváme (znovu)obnovení zájmu o oborově didaktické myšlení. Procesy emancipace oborových didaktik přímo souvisí s vymezením metodologie specifi cké pro danou disciplínu a s komplexní charakteristikou výzkumného pole.
Abstract (in English)
The authors analyse the current focus and research methods in foreign language didactics in the last decade when a new revival of interest in subject didactics thinking has been (re)appearing. The processes of subject didactics emancipation are directly connected with defi ning methodology specifi c for the given discipline and with the complex characteristic of the research field.
PrintDisplayed: 26/5/2024 05:58