C 2011

Poradenství a diagnostická kompetence učitele cizích jazyků v kontextu inkluzivního vzdělávání

JANÍKOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Poradenství a diagnostická kompetence učitele cizích jazyků v kontextu inkluzivního vzdělávání

Název česky

Poradenství a diagnostická kompetence učitele cizích jazyků v kontextu inkluzivního vzdělávání

Název anglicky

Language advising and diagnostic competence of foreign language teachers within the scope of inclusive education

Autoři

JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. / Education of Pupils with Special Education Needs V. od s. 219-232, 13 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055617

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5709-8

Klíčová slova česky

kompetence učitelů cizího jazyka; pedagogická diagnostika; intervence; poradenství; výzkum

Klíčová slova anglicky

competences of foreign language teachers; pedagogical diagnostics; intervention; language advising; research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 5. 3. 2012 17:59, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

K aktuálním tématům odborného diskursu pedagogických věd i oborových didaktik patří problematika klíčových kompetencí učitele, která zahrnuje široké spektrum otázek teoretického i empirického výzkumu. V tomto článku je pozornost soustředěna na bližší vymezení diagnostické a intervenční kompetence učitele cizích jazyků v kontextu inkluzivního jazykového vzdělávání, přičemž intervence je zde chápana jako poradenství při učení se cizím jazykům. V závěru jsou představeny výsledky výzkumné sondy, která zjišťovala jaké metody pedagogické diagnostiky užívají učitelé německého jazyka a jakou formu jazykového poradenství žákům poskytují.

Anglicky

The issue of key competences of teachers, including both matters of theory and teaching practice, belongs to most topical ones in scholarly discourses of both pedagogy and methodology of individual disciplines. The paper focuses on closer specification of the diagnostic and interventional competences of foreign language teachers within the scope of inclusive education, defining intervention as language advising during the learning process of a foreign language. Finally, the results of a research probe are presented which explored the diagnosis methods used by teachers of German and the way of language advising they provide to their pupils.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání