2011
Poradenství a diagnostická kompetence učitele cizích jazyků v kontextu inkluzivního vzdělávání
JANÍKOVÁ, VěraZákladní údaje
Originální název
Poradenství a diagnostická kompetence učitele cizích jazyků v kontextu inkluzivního vzdělávání
Název česky
Poradenství a diagnostická kompetence učitele cizích jazyků v kontextu inkluzivního vzdělávání
Název anglicky
Language advising and diagnostic competence of foreign language teachers within the scope of inclusive education
Autoři
JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. / Education of Pupils with Special Education Needs V. od s. 219-232, 13 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055617
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5709-8
Klíčová slova česky
kompetence učitelů cizího jazyka; pedagogická diagnostika; intervence; poradenství; výzkum
Klíčová slova anglicky
competences of foreign language teachers; pedagogical diagnostics; intervention; language advising; research
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 5. 3. 2012 17:59, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
K aktuálním tématům odborného diskursu pedagogických věd i oborových didaktik patří problematika klíčových kompetencí učitele, která zahrnuje široké spektrum otázek teoretického i empirického výzkumu. V tomto článku je pozornost soustředěna na bližší vymezení diagnostické a intervenční kompetence učitele cizích jazyků v kontextu inkluzivního jazykového vzdělávání, přičemž intervence je zde chápana jako poradenství při učení se cizím jazykům. V závěru jsou představeny výsledky výzkumné sondy, která zjišťovala jaké metody pedagogické diagnostiky užívají učitelé německého jazyka a jakou formu jazykového poradenství žákům poskytují.
Anglicky
The issue of key competences of teachers, including both matters of theory and teaching practice, belongs to most topical ones in scholarly discourses of both pedagogy and methodology of individual disciplines. The paper focuses on closer specification of the diagnostic and interventional competences of foreign language teachers within the scope of inclusive education, defining intervention as language advising during the learning process of a foreign language. Finally, the results of a research probe are presented which explored the diagnosis methods used by teachers of German and the way of language advising they provide to their pupils.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|