2011
Expertnost učitele cizích jazyků se zřetelem k výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
JANÍKOVÁ, VěraZákladní údaje
Originální název
Expertnost učitele cizích jazyků se zřetelem k výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Název česky
Expertnost učitele cizích jazyků se zřetelem k výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Název anglicky
Foreign Language Teacher Expertise and Teaching Pupils with Special Education Needs.
Autoři
JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Pokrivčáková, Silvia (ed.): Current Issues in Teaching Foreign Languages, od s. 9-42, 33 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00050503
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5608-4
Klíčová slova česky
expertnost; učitel-expert; výuka cizích jazyků; speciální vzdělávací potřeby; diferencovaná výuka; výzkum
Klíčová slova anglicky
expertise; teacher-expert; foreign language teaching; special educational needs; differetiated teaching; research
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 6. 3. 2012 19:20, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Jednou z klíčových výzev současné didaktiky cizích jazyků a pedeutologie společně s jejich výzkumy je hledání odpovědí na to, jak co nejúspěšněji realizovat cizojazyčnou výuku zaměřenou na žáka. Příspěvek se zabývá vybranými aspekty problematiky učitele-experta v otázkách integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivní výuky cizích jazyků. Vedle stručného nástinu konstruktu expertnosti, adaptivního modelu expertnosti učitele a jeho integrované znalostní základny pro cizojazyčnou výuku u dané cílové skupiny žáků budou představeny principy diferencovaného vyučování s konkrétními příklady cvičení a výsledky empirického výzkumu.
Anglicky
One of the key challenges of present-day foreign language methodology and pedeutology as well as of their respective researches is to look for answers to the question how to teach successfully in a pupil-centered way. The present paper discusses several aspects of the issue of foreign language teacher expertise with regard to integrating pupils with special needs within the scope of inclusive FLT. Following a brief outline of the construct of expertise, adaptive teacher-expertise and the integrated knowledge basis for this kind of FLT, the principles of differentiated teaching with several examples of teaching techniques and results of a empirical research will be introduced.
Návaznosti
GAP407/11/0234, projekt VaV |
|