JANÍKOVÁ, Věra. Zu multifaktoriellen Veränderungen im DaF-Unterricht in der Tschechischen Republik. In Janíková, Věra; Sorger Brigitte. Didaktik des Deutschen als Fremdsprache im veränderten sprachenpolitischen Kontext nach der Bologna-Reform. 1. vyd. Brno: Tribun EU, 2011, s. 52-66. ISBN 978-80-263-0079-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zu multifaktoriellen Veränderungen im DaF-Unterricht in der Tschechischen Republik
Název česky Multifaktoriální změny ve výuce němčiny jako cizího jazyka v České republice
Název anglicky On multifactorial Changes in Foreign Language Education in the Czech Republic
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Didaktik des Deutschen als Fremdsprache im veränderten sprachenpolitischen Kontext nach der Bologna-Reform, od s. 52-66, 15 s. 2011.
Nakladatel Tribun EU
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00067361
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-263-0079-3
UT WoS 000321794900004
Klíčová slova česky výuka němčiny jako cizího jazyka; současný stav; Česká republika
Klíčová slova anglicky teaching of German as a foreign language; current status; Czech Republic
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 3. 4. 2014 09:32.
Anotace
Im Beitrag werden die sprachenpolitischen, gesellschaftlichen und wirtschaftlichen Faktoren analysiert, die das heutige Sprachenlernen beeinflussen, und neue Erkenntnisse im Bereich des Fremdsprachenlehrens und -lernens kurz skizziert. Zum Schluss werden die sich daraus resultierenden Konsequenzen sowohl für das fremdsprachendidaktische Curriculum in der Deutschlehrerinnen- und Deutschlehrerausbildung als auch für die unterrichtliche Praxis vorgestellt.
Anotace česky
Článek analyzuje jazykově politické, společenské a ekonomické faktorech ovliňující současnou cizojazyčnou výuku a podává stručný přehlled nejnovějších poznatků z oblasti didaktiky cizích jazyků. Pozornost je věnována zejména měnícímu se postavení němčiny jako cizího jazyka v jazykovém vzdělávání a z toho vyplývajícím změnám v kurikulu i výukové praxi.
Anotace anglicky
This paper analyzes language policy, social and economic factors as well as the latest developments in the field of foreign language teaching and learning that affect the current language teaching. Attention is paid to the changing status of German as a foreign language in language learning and the consequent changes in curriculum and teaching practice.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 18:03