PÍŠOVÁ, Michaela a Světlana HANUŠOVÁ. Perspektivy výzkumu v didaktice cizích jazyků. In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová (Eds.). Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. první. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 398-404. ISBN 978-80-210-5774-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-47.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Perspektivy výzkumu v didaktice cizích jazyků
Název česky Perspektivy výzkumu v didaktice cizích jazyků
Název anglicky Research perspectives in foreign language didactics
Autoři PÍŠOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí) a Světlana HANUŠOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání první. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, od s. 398-404, 7 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW Fulltext
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055646
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5774-6
Doi 10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-47
Klíčová slova česky didaktika cizích jazyků; metody výzkumu v didaktice cizích jazyků; tematické zaměření výzkumných studií; perspektivy výzkumu v didaktice cizích jazyků
Klíčová slova anglicky foreign language didactics; research methods in foreign language didactics; research focus; perspectives of research in foreign language didactics
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747. Změněno: 13. 9. 2014 07:14.
Anotace
Po období „anti-didaktiky“ v 90. letech minulého století zaznamenáváme v posledním desetiletí obnovení zájmu o oborově didaktické myšlení. S procesy emancipace oborových didaktik přímo souvisí vymezení metodologie specifické pro danou disciplínu a také komplexní charakteristika výzkumného pole. Příspěvek mapuje aktuální zaměření a metody výzkumu v didaktice cizích jazyků (s akcentem na didaktiku anglického jazyka) v České republice, a to v perspektivě mezinárodních trendů.
Anotace anglicky
After the “anti-didactic era“ in the 90s of the last century the renewal of interest in subject matter didactic thinking has been noted. Subject matter didactic and its emancipation processes are directly linked to the specification of research methods and with complex characteristics of research field. The paper maps current focus and research methods in foreign language didactics (with special attention to English language didactics) in the Czech Republic.
VytisknoutZobrazeno: 3. 6. 2024 02:35