VACULOVÁ, Ivana. Řešení aktuálních problémů fyzikálního vzdělávání prostřednictvím CPV videowebu (Solution to Current Problems of Physics Education thrugh the CPV videoweb). In Aktuálne problémy fyzikálneho vzdelávania v európskom priestore. Nitra, Slovakia: Pobočka JSMF v Nitre, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2011, p. 411-417. ISBN 978-80-8094-988-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Řešení aktuálních problémů fyzikálního vzdělávání prostřednictvím CPV videowebu
Name in Czech Řešení aktuálních problémů fyzikálního vzdělávání prostřednictvím CPV videowebu
Name (in English) Solution to Current Problems of Physics Education thrugh the CPV videoweb
Authors VACULOVÁ, Ivana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Nitra, Slovakia, Aktuálne problémy fyzikálneho vzdelávania v európskom priestore, p. 411-417, 7 pp. 2011.
Publisher Pobočka JSMF v Nitre, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055679
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-8094-988-4
Keywords (in Czech) Výzkum přírodovědného vzdělávání; učitelé fyziky; elektronické učební prostředí;
Keywords in English Research of scientific education; teachers of physics; electronic learning environment;
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Ivana Medková, Ph.D., učo 63881. Changed: 18/2/2012 20:09.
Abstract
Příspěvek popisuje oblasti výuky fyziky, které se na základě našeho výzkumu jeví jako problematické. Ke každé oblasti byly přiřazeny ukázky videosekvencí z výuky fyziky a vytvořeny sady otázek pro (budoucí) učitele. Tyto otázky slouží jako nástroj diagnostikování a rozvíjení reflektivních kompetencí učitelů a zároveň jako výzkumný nástroj.
Abstract (in English)
Our contribution presents the areas that are considered as problematic, based on the research of physics education. In each area, we show several illustrative videosequences of physics education, and related sets of tasks for (prospective) teachers. This tasks should serve the purpose of diagnosing and developing reflective competences of teachers and also as a research tool.
PrintDisplayed: 22/5/2024 12:58