VACULOVÁ, Ivana and Milan KUBIATKO. Projektová výuka v přírodovědných předmětech (Project learning in scientific subjects). In Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 5. 2011.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Projektová výuka v přírodovědných předmětech
Name in Czech Projektová výuka v přírodovědných předmětech
Name (in English) Project learning in scientific subjects
Authors VACULOVÁ, Ivana and Milan KUBIATKO.
Edition Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 5. 2011.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) projektová výuka; historie projektové výuky; přírodovědné znalosti a dovednosti; klíčové kompetence
Keywords in English Project-based learning; history of project-based learning; scientific knowledge and skills; key competence
Changed by Changed by: Mgr. Ivana Medková, Ph.D., učo 63881. Changed: 20/2/2012 20:37.
Abstract
Projektová výuka patří mezi metody, které mohou rozvíjet přírodovědné myšlení studentů. Nejčastěji bývá chápána jako řešení komplexních problémových situací skupinou studentů. Jejím hlavním cílem je aktivní zapojení studentů do vyučovacího procesu, přičemž učitel zastává spíše roli rádce a pomocníka. Proto by měla vycházet se situací, s nimiž se studenti setkávají v běžném životě. V tomto příspěvku se nejen zamýšlíme nad definicí a podstatou projektové výuky, ale přikládáme také konkrétní ukázku jejího využití v přírodovědných předmětech.
Abstract (in English)
The project learning belongs to methods helping to develop students scientific thinking. This type of learning is understood as solving of complex problematic situations by students group. The main aim of this process is to actively integrate students into the teaching process, while the teacher rather acts as a mentor and assistant. The project learning should mimic the situations that students normally face in their real life. Our contribution is not only focused on the definitions and basis of project learning, but also presents the practical example of its application in the science subjects.
PrintDisplayed: 22/5/2024 06:17