Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{972309, author = {Najvarová, Veronika and Najvar, Petr and Janík, Tomáš}, address = {Praha}, booktitle = {Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň}, edition = {1.}, keywords = {process of teaching; opprotunities to learn; video study; primary school; lower-secondary school}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-246-2043-5}, pages = {137-161}, publisher = {Karolinum}, title = {Procesy výuky a příležitosti k učení na 1. a 2. stupni}, year = {2011} }
TY - CHAP ID - 972309 AU - Najvarová, Veronika - Najvar, Petr - Janík, Tomáš PY - 2011 TI - Procesy výuky a příležitosti k učení na 1. a 2. stupni VL - neuvedeno PB - Karolinum CY - Praha SN - 9788024620435 KW - process of teaching KW - opprotunities to learn KW - video study KW - primary school KW - lower-secondary school N2 - Kapitola shrnuje výsledky analýz zaměřených na porovnání příležitostí k učení (opportunities to learn), jež žákům nabízí výuka na prvním a druhém stupni základní školy v České republice. V projektu CPV videostudie, jehož dílčí výsledky jsou v kapitole prezentovány, jsou příležitosti k učení chápány jako určité výzvy podněcující žáky k tomu, aby se zabývali učivem, resp. učebními úlohami. Svým pojetím projekt spadá do výzkumného proudu zaměřeného na realizované kurikulum, jde tedy o výzkum reálné (běžné) výuky. Tematicky se analýzy primárně zaměřují na obecně didaktické aspekty výuky: organizační formy výuky, fáze výuky a využívání tradičních didaktických prostředků a moderních médií ve výuce. Výsledky odhalují podobnosti a rozdíly v příležitostech k učení, které nabízí výuka na prvním a na druhém stupni základní školy. V kapitole jsou zmíněny i specifické metodologické otázky výzkumu výuky na obou stupních základní školy. ER -
NAJVAROVÁ, Veronika, Petr NAJVAR a Tomáš JANÍK. Procesy výuky a příležitosti k učení na 1. a 2. stupni. In \textit{Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň}. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2011, s.~137-161. ISBN~978-80-246-2043-5.
|