2011
Procesy výuky a příležitosti k učení na 1. a 2. stupni
NAJVAROVÁ, Veronika, Petr NAJVAR a Tomáš JANÍKZákladní údaje
Originální název
Procesy výuky a příležitosti k učení na 1. a 2. stupni
Název česky
Procesy výuky a příležitosti k učení na 1. a 2. stupni
Název anglicky
Processes of teaching and opportunities to learn on the primary and lower-secondary school level
Autoři
NAJVAROVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí), Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí) a Tomáš JANÍK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Praha, Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň, od s. 137-161, 25 s. 2011
Nakladatel
Karolinum
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055698
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-246-2043-5
Klíčová slova česky
proces vyučování; příležitosti k učení; videostudie; 1. stupeň; 2. stupeň
Klíčová slova anglicky
process of teaching; opprotunities to learn; video study; primary school; lower-secondary school
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 4. 10. 2014 10:44, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.
V originále
Kapitola shrnuje výsledky analýz zaměřených na porovnání příležitostí k učení (opportunities to learn), jež žákům nabízí výuka na prvním a druhém stupni základní školy v České republice. V projektu CPV videostudie, jehož dílčí výsledky jsou v kapitole prezentovány, jsou příležitosti k učení chápány jako určité výzvy podněcující žáky k tomu, aby se zabývali učivem, resp. učebními úlohami. Svým pojetím projekt spadá do výzkumného proudu zaměřeného na realizované kurikulum, jde tedy o výzkum reálné (běžné) výuky. Tematicky se analýzy primárně zaměřují na obecně didaktické aspekty výuky: organizační formy výuky, fáze výuky a využívání tradičních didaktických prostředků a moderních médií ve výuce. Výsledky odhalují podobnosti a rozdíly v příležitostech k učení, které nabízí výuka na prvním a na druhém stupni základní školy. V kapitole jsou zmíněny i specifické metodologické otázky výzkumu výuky na obou stupních základní školy.
Anglicky
The chapter brings the summary of results that were obtained by analysing opportunities to learn, that are offered to pupils on primary and lower-secondary school level in the Czech Republic. In the chapter the partial results of the CPV Video Study project are presented. Opportunities to learn are seen as challenges that stimulate pupils to learn. The analyses are aimed at general didactic aspects of teaching: organisational settings of the teaching, teaching purposes and use of didactic tools and media. The results show similarities and differences in opportunities to learn that are offered on both school levels. In the chapter the specific methodological questions of the research on teaching at the primary and lower-secondary school are being discussed.
Návaznosti
LC06046, projekt VaV |
|