C 2011

Vnímání sociálního klimatu školy žáky: srovnání 1. a 2. stupně základní školy

NĚMEC, Jiří a Kateřina VLČKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Vnímání sociálního klimatu školy žáky: srovnání 1. a 2. stupně základní školy

Název česky

Vnímání sociálního klimatu školy žáky: srovnání 1. a 2. stupně základní školy

Název anglicky

Perception of social school climate: Comparison of primary and lower secondary school level

Autoři

NĚMEC, Jiří (203 Česká republika, domácí) a Kateřina VLČKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Praha, Walterová, E. (ed.). Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň. od s. 162-196, 36 s. 2011

Nakladatel

Karolinum

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055711

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-246-2043-5

Klíčová slova česky

klima školy; první stupeň základní školy; druhý stupeň základní školy; dotazník; participační fotografování

Klíčová slova anglicky

School climate; primary school (ISCED 1); lower secondary comprehensive school (ISCED 2); questionnaire; participatory photography

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 2. 2013 15:47, doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem kapitoly je prezentovat výzkum vnímání vybraných oblastí klimatu školy žáky 1. a 2. stupně, které se úzce váží k procesům učení a vyučování. Jednou z determinant problémů s přechodem žáků z prvního stupně základní školy na druhý je i klima školy. Rozdíly v sociálním a materiálním prostředí prvního a druhého stupně základní školy byly zjišťovány na náhodném výběru 5 škol z Jihomoravského kraje. Použit byl standardizovaný dotazník Rizika a pozitiva školního života očima žáků (Vojtová, Fučík 2011), jímž byl srovnáván pohled žáků 4. a 5. ročníku a žáků 6. a 7. ročníku na klima školy. Jako doplňující kvalitativní metoda byly použity žákovské fotografie prostředí školy s navazujícím reflexivním interview, jejichž prostřednictvím bylo klima na 1. a 2. stupni názorně dokresleno.

Anglicky

The chapter focuses on school climate measured by standardized questionnaire and participatory photography. Primary and lower secondary school levels are compared.

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání

Přiložené soubory