2011
Vnímání sociálního klimatu školy žáky: srovnání 1. a 2. stupně základní školy
NĚMEC, Jiří a Kateřina VLČKOVÁZákladní údaje
Originální název
Vnímání sociálního klimatu školy žáky: srovnání 1. a 2. stupně základní školy
Název česky
Vnímání sociálního klimatu školy žáky: srovnání 1. a 2. stupně základní školy
Název anglicky
Perception of social school climate: Comparison of primary and lower secondary school level
Autoři
NĚMEC, Jiří (203 Česká republika, domácí) a Kateřina VLČKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Praha, Walterová, E. (ed.). Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň. od s. 162-196, 36 s. 2011
Nakladatel
Karolinum
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055711
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-246-2043-5
Klíčová slova česky
klima školy; první stupeň základní školy; druhý stupeň základní školy; dotazník; participační fotografování
Klíčová slova anglicky
School climate; primary school (ISCED 1); lower secondary comprehensive school (ISCED 2); questionnaire; participatory photography
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 2. 2013 15:47, doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
V originále
Cílem kapitoly je prezentovat výzkum vnímání vybraných oblastí klimatu školy žáky 1. a 2. stupně, které se úzce váží k procesům učení a vyučování. Jednou z determinant problémů s přechodem žáků z prvního stupně základní školy na druhý je i klima školy. Rozdíly v sociálním a materiálním prostředí prvního a druhého stupně základní školy byly zjišťovány na náhodném výběru 5 škol z Jihomoravského kraje. Použit byl standardizovaný dotazník Rizika a pozitiva školního života očima žáků (Vojtová, Fučík 2011), jímž byl srovnáván pohled žáků 4. a 5. ročníku a žáků 6. a 7. ročníku na klima školy. Jako doplňující kvalitativní metoda byly použity žákovské fotografie prostředí školy s navazujícím reflexivním interview, jejichž prostřednictvím bylo klima na 1. a 2. stupni názorně dokresleno.
Anglicky
The chapter focuses on school climate measured by standardized questionnaire and participatory photography. Primary and lower secondary school levels are compared.
Návaznosti
LC06046, projekt VaV |
|