REITBRECHT, Sandra. Zur Rolle der Pausen in der Wahrnehmung und Bewertung von Hörtexten durch Deutschlernende. In Věra Janíková, Michaela Píšová, Světlana Hanušová a kol.: Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků. 1. vyd. Brno: Masarykova Univerzita, 2011, s. 91-100. Spisy Pedag. fakulty Masarykovy univerzity 155. ISBN 978-80-210-5718-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zur Rolle der Pausen in der Wahrnehmung und Bewertung von Hörtexten durch Deutschlernende
Název anglicky The Role of Pauses in the Perception and Classification of Audio Texts by Learners of German
Autoři REITBRECHT, Sandra (40 Rakousko, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Věra Janíková, Michaela Píšová, Světlana Hanušová a kol.: Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků, od s. 91-100, 10 s. Spisy Pedag. fakulty Masarykovy univerzity 155, 2011.
Nakladatel Masarykova Univerzita
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055722
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5718-0
Klíčová slova česky Němčina jako cizí jazyk Autenticita,Pauzy Auditivní analýza Studie zabývající se vnímáním poslechových textů
Klíčová slova anglicky German as a foreign language Authenticity Pauses Auditive analysis Study on the perception of audio texts
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mag. phil. Sandra Reitbrecht, Dr. phil., učo 114238. Změněno: 6. 3. 2012 09:04.
Anotace
Das Kapitel präsentiert die Pausengestaltung in Hörtexten als Kriterium zur Bestimmung der Authentizität und verdeutlicht dies anhand der Analyse von zwei Beispieltexten. Weiters werden die Ergebnisse einer exemplarischen Studie gezeigt, die, auf diesem Analyseprinzip aufbauend, Aufschluss darüber geben sollte, ob Deutschstudierende einen nicht-authentischen – „künstlichen, gespielten“ – Hörtext als solchen erkennen und ob sie die Form und Distribution der Pausen als Grund für ihre Textklassifizierung angeben.
Anotace česky
Kapitola se zabývá tvorbou pauz v poslechových textech jako kritériem určování autenticity, což objasňujeme v analýze dvou příkladových textů. Dále uvádíme výsledky příkladové studie, která staví na tomto typu analýzy a měla by objasnit, zda studenti německého jazyka rozpoznají neautentický – „umělý, nahraný“ – poslechový text a také, zda jako důvod pro toto jejich rozhodnutí uvádí formu a výskyt pauz.
Anotace anglicky
The following chapter presents the form and distribution of pauses in spoken texts as a criterion to define the authenticity of these texts and illustrates it on the basis of the analysis of two text examples. Furthermore, the results of an exemplary study that was based on this analytical principle are presented and discussed. The objective of this study was to investigate if learners of German detect a non-authentic spoken text and if they mention the form and the distribution of pauses as a reason for their classification of the text.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 18:39