KRÁTKÁ, Jana. Zkušenosti s užitím online dotazníku na www.csfd.cz jako součásti smíšeného výzkumu (Experiences with the online questionnaire on www.csfd.cz as a part of mixed research). In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová (Eds.). Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 372-377. ISBN 978-80-210-5774-6. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-31.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zkušenosti s užitím online dotazníku na www.csfd.cz jako součásti smíšeného výzkumu
Name in Czech Zkušenosti s užitím online dotazníku na www.csfd.cz jako součásti smíšeného výzkumu
Name (in English) Experiences with the online questionnaire on www.csfd.cz as a part of mixed research
Authors KRÁTKÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, p. 372-377, 6 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Fulltext
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055738
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5774-6
Doi 10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-31
Keywords (in Czech) online dotazník; výzkum; 0audiovizuální fikční příběhy
Keywords in English online questionnaire; research; audiovisual fictional stories
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 21/3/2012 10:11.
Abstract
Audiovizuální fikční příběhy sledujeme obvykle za účelem relaxace nebo zábavy, za účelem sdílení zkušeností s postavami a učení se ze sociálních situací. Naše výzkumné cíle vycházejí z potřeby vědět, co již lidé znají a jak probíhá jejich interakce s audiovizuálními fikčními příběhy. Podle výzkumných zkušeností nejrůznějších autorů se jako nejvhodnější jeví interpretativní metody, založené na dialogu a interakci s ostatními, nicméně z důvodu zaměření tohoto výzkumu do doposud nereflektované oblasti identifikace s fikční postavou filmů a seriálů a zkušenostního učení jsme využili jak kvantitativních, tak kvalitativních metod. Tento příspěvek se zaměřuje především na zkušenosti se sběrem dat prostřednictvím nejnavštěvovanějších domácích internetových stránek o filmu www.csfd.cz.
Abstract (in English)
Audiovisual fictional stories are usually watched for the purpose of relaxation, fun or sharing experiences with characters and learning from the social situations. Our research aims results from need to know, what people know and how their interaction with audiovisual fictional stories proceeds. According to the research experiences of several authors the interpretative methods, based on dialogue and interaction, seem to be optimal. Nevertheless from the reason of orientation of this research into not-reflected area of identification with fictional character of films and TV series and experiential learning, we used qualitative, as well as quantitative methods. This article focuses on experiences with data collection through Czech most visited website about film www.csfd.cz.
PrintDisplayed: 28/5/2024 08:39