Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{972540, author = {Horehleď, Petr and Slepičková, Lenka}, address = {Brno}, booktitle = {KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities.}, edition = {1.}, keywords = {education of inmates; attitutudes of inmates toward education; prisons; reintegration of prisoners}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-5731-9}, pages = {89-99}, publisher = {MU}, title = {Zájem osob ve výkonu trestu o vzdělávání: Příklad kuřimské věznice}, year = {2011} }
TY - CHAP ID - 972540 AU - Horehleď, Petr - Slepičková, Lenka PY - 2011 TI - Zájem osob ve výkonu trestu o vzdělávání: Příklad kuřimské věznice VL - Neuveden PB - MU CY - Brno SN - 9788021057319 KW - education of inmates KW - attitutudes of inmates toward education KW - prisons KW - reintegration of prisoners N2 - Vzdělávání ve vězení se ve výzkumech ukazuje jako důležitý faktor, bránicí recidivě. Správně zvolené vzdělávací programy ve vězení vedou ke snížení násilného chování a zlepšení prostředí ve věznicích. Vzdělávání také zlepšuje kompetence vězňů pro nalezení zaměstnání po propuštění z výkonu trestu. Výzkum se zabývá postoji ke vzdělávání u vězňů z věznice Kuřim, zúčastnilo se jej 85 odsouzených. Data ukázala, že větší účast na vzdělávacích programech mají vězni, kteří absolvují svůj již několikátý trest odnětí svobody, dále vězni mladší, ženatí a ti, kteří nejsou spokojeni se svým vzděláním. Naopak, korelace mezi účastní na vzdělávacích programech a pracovní aktivitou vězňů nebyla v datech potvrzena. Výzkum dále ukázal, že nejoblíbenější vzdělávací aktivitou ve vězení je návštěva knihovny, zatímco náboženské vzdělávání nebo studium jsou nejméně častými vzdělávacími aktivitami ve vězení. ER -
HOREHLEĎ, Petr a Lenka SLEPIČKOVÁ. Zájem osob ve výkonu trestu o vzdělávání: Příklad kuřimské věznice. In \textit{KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities.}. 1. vyd. Brno: MU, 2011, s.~89-99. ISBN~978-80-210-5731-9.
|