HOREHLEĎ, Petr a Lenka SLEPIČKOVÁ. Zájem osob ve výkonu trestu o vzdělávání: Příklad kuřimské věznice. In KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. 1. vyd. Brno: MU, 2011, s. 89-99. ISBN 978-80-210-5731-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zájem osob ve výkonu trestu o vzdělávání: Příklad kuřimské věznice
Název česky Zájem osob ve výkonu trestu o vzdělávání: Příklad kuřimské věznice
Název anglicky Inmates´Interest in Educational Activities: Kuřim´s Penitentiary
Autoři HOREHLEĎ, Petr (203 Česká republika, domácí) a Lenka SLEPIČKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. od s. 89-99, 11 s. 2011.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055740
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5731-9
Klíčová slova česky vzdělávání odsouzených; postoje odsouzených ke vzdělávání; vězení; začlenění vězňů do společnosti
Klíčová slova anglicky education of inmates; attitutudes of inmates toward education; prisons; reintegration of prisoners
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Změněno: 26. 3. 2012 13:52.
Anotace
Vzdělávání ve vězení se ve výzkumech ukazuje jako důležitý faktor, bránicí recidivě. Správně zvolené vzdělávací programy ve vězení vedou ke snížení násilného chování a zlepšení prostředí ve věznicích. Vzdělávání také zlepšuje kompetence vězňů pro nalezení zaměstnání po propuštění z výkonu trestu. Výzkum se zabývá postoji ke vzdělávání u vězňů z věznice Kuřim, zúčastnilo se jej 85 odsouzených. Data ukázala, že větší účast na vzdělávacích programech mají vězni, kteří absolvují svůj již několikátý trest odnětí svobody, dále vězni mladší, ženatí a ti, kteří nejsou spokojeni se svým vzděláním. Naopak, korelace mezi účastní na vzdělávacích programech a pracovní aktivitou vězňů nebyla v datech potvrzena. Výzkum dále ukázal, že nejoblíbenější vzdělávací aktivitou ve vězení je návštěva knihovny, zatímco náboženské vzdělávání nebo studium jsou nejméně častými vzdělávacími aktivitami ve vězení.
Anotace anglicky
Since 1990, the researches have shown that prisoners who attend educational programs are less likely to return to prison following thein release, the right kind of educational program leads to less violence by inmates and a more positive prison environment and improve the inmates capabilities for employment after being released. The aim of the present study was to examine inmates attitudes towards education. The participants were 85 inmates from prison in Kuřim. The research showed that inmates with who are not in prison for the first time, younger ones, married and dissatisfied with their education are more likely to participated on the educational activities in a prison, while the correlation between participation on educational activities and working activity was not confirmed by the data. The most popular educational activities in a prison is visiting library, while religious education or attending study programme is less frequent activity in prison.
Návaznosti
MUNI/A/1021/2010, interní kód MUNázev: Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení (Akronym: IVZVSDP)
Investor: Masarykova univerzita, Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 6. 10. 2024 01:29