C 2011

Zájem osob ve výkonu trestu o vzdělávání: Příklad kuřimské věznice

HOREHLEĎ, Petr a Lenka SLEPIČKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Zájem osob ve výkonu trestu o vzdělávání: Příklad kuřimské věznice

Název česky

Zájem osob ve výkonu trestu o vzdělávání: Příklad kuřimské věznice

Název anglicky

Inmates´Interest in Educational Activities: Kuřim´s Penitentiary

Autoři

HOREHLEĎ, Petr (203 Česká republika, domácí) a Lenka SLEPIČKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. od s. 89-99, 11 s. 2011

Nakladatel

MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055740

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5731-9

Klíčová slova česky

vzdělávání odsouzených; postoje odsouzených ke vzdělávání; vězení; začlenění vězňů do společnosti

Klíčová slova anglicky

education of inmates; attitutudes of inmates toward education; prisons; reintegration of prisoners

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2012 13:52, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Vzdělávání ve vězení se ve výzkumech ukazuje jako důležitý faktor, bránicí recidivě. Správně zvolené vzdělávací programy ve vězení vedou ke snížení násilného chování a zlepšení prostředí ve věznicích. Vzdělávání také zlepšuje kompetence vězňů pro nalezení zaměstnání po propuštění z výkonu trestu. Výzkum se zabývá postoji ke vzdělávání u vězňů z věznice Kuřim, zúčastnilo se jej 85 odsouzených. Data ukázala, že větší účast na vzdělávacích programech mají vězni, kteří absolvují svůj již několikátý trest odnětí svobody, dále vězni mladší, ženatí a ti, kteří nejsou spokojeni se svým vzděláním. Naopak, korelace mezi účastní na vzdělávacích programech a pracovní aktivitou vězňů nebyla v datech potvrzena. Výzkum dále ukázal, že nejoblíbenější vzdělávací aktivitou ve vězení je návštěva knihovny, zatímco náboženské vzdělávání nebo studium jsou nejméně častými vzdělávacími aktivitami ve vězení.

Anglicky

Since 1990, the researches have shown that prisoners who attend educational programs are less likely to return to prison following thein release, the right kind of educational program leads to less violence by inmates and a more positive prison environment and improve the inmates capabilities for employment after being released. The aim of the present study was to examine inmates attitudes towards education. The participants were 85 inmates from prison in Kuřim. The research showed that inmates with who are not in prison for the first time, younger ones, married and dissatisfied with their education are more likely to participated on the educational activities in a prison, while the correlation between participation on educational activities and working activity was not confirmed by the data. The most popular educational activities in a prison is visiting library, while religious education or attending study programme is less frequent activity in prison.

Návaznosti

MUNI/A/1021/2010, interní kód MU
Název: Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení (Akronym: IVZVSDP)
Investor: Masarykova univerzita, Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty