2011
Zájem osob ve výkonu trestu o vzdělávání: Příklad kuřimské věznice
HOREHLEĎ, Petr a Lenka SLEPIČKOVÁZákladní údaje
Originální název
Zájem osob ve výkonu trestu o vzdělávání: Příklad kuřimské věznice
Název česky
Zájem osob ve výkonu trestu o vzdělávání: Příklad kuřimské věznice
Název anglicky
Inmates´Interest in Educational Activities: Kuřim´s Penitentiary
Autoři
HOREHLEĎ, Petr (203 Česká republika, domácí) a Lenka SLEPIČKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. od s. 89-99, 11 s. 2011
Nakladatel
MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055740
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5731-9
Klíčová slova česky
vzdělávání odsouzených; postoje odsouzených ke vzdělávání; vězení; začlenění vězňů do společnosti
Klíčová slova anglicky
education of inmates; attitutudes of inmates toward education; prisons; reintegration of prisoners
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2012 13:52, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
V originále
Vzdělávání ve vězení se ve výzkumech ukazuje jako důležitý faktor, bránicí recidivě. Správně zvolené vzdělávací programy ve vězení vedou ke snížení násilného chování a zlepšení prostředí ve věznicích. Vzdělávání také zlepšuje kompetence vězňů pro nalezení zaměstnání po propuštění z výkonu trestu. Výzkum se zabývá postoji ke vzdělávání u vězňů z věznice Kuřim, zúčastnilo se jej 85 odsouzených. Data ukázala, že větší účast na vzdělávacích programech mají vězni, kteří absolvují svůj již několikátý trest odnětí svobody, dále vězni mladší, ženatí a ti, kteří nejsou spokojeni se svým vzděláním. Naopak, korelace mezi účastní na vzdělávacích programech a pracovní aktivitou vězňů nebyla v datech potvrzena. Výzkum dále ukázal, že nejoblíbenější vzdělávací aktivitou ve vězení je návštěva knihovny, zatímco náboženské vzdělávání nebo studium jsou nejméně častými vzdělávacími aktivitami ve vězení.
Anglicky
Since 1990, the researches have shown that prisoners who attend educational programs are less likely to return to prison following thein release, the right kind of educational program leads to less violence by inmates and a more positive prison environment and improve the inmates capabilities for employment after being released. The aim of the present study was to examine inmates attitudes towards education. The participants were 85 inmates from prison in Kuřim. The research showed that inmates with who are not in prison for the first time, younger ones, married and dissatisfied with their education are more likely to participated on the educational activities in a prison, while the correlation between participation on educational activities and working activity was not confirmed by the data. The most popular educational activities in a prison is visiting library, while religious education or attending study programme is less frequent activity in prison.
Návaznosti
MUNI/A/1021/2010, interní kód MU |
|