2011
Subjektivní teorie učitelů o výukové komunikaci
ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana a Roman ŠVAŘÍČEKZákladní údaje
Originální název
Subjektivní teorie učitelů o výukové komunikaci
Název česky
Subjektivní teorie učitelů o výukové komunikaci
Název anglicky
Teacher’s belief on educational communication
Autoři
ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana (203 Česká republika, domácí) a Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, od s. 52-56, 5 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/11:00050520
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-210-5774-6
DOI
10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-54
Klíčová slova česky
výuková komunikace; subjektivní teorie učitelů; IRF struktura; diskuse
Klíčová slova anglicky
educational communication; subjective theories of teachers; IRF structure; discussion
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2012 13:20, Mgr. Petra Georgala
V originále
Předložený příspěvek se zabývá výukovou komunikací a jejím pojetím ze strany učitelů. Na základě analýzy opakovaných rozhovorů s šestnácti učiteli humanitních předmětů na druhém stupni základní školy se věnujeme tomu, jak sami učitelé vnímají komunikaci, která ve školní třídě nastává mezi nimi a jejich žáky. Z výsledků analýzy pak vyplývá snaha učitelů o směřování ke konstruktivistickému nastavení výukové komunikace, identifikovány jsou však také důvody, vzhledem ke kterým je implementace těchto snah do každodenní školní reality prozatím v půli cesty mezi IRF strukturou a dialogickou výukou.
Anglicky
It is apparent that the result of educational communication is mostly dependant on teachers: for it is them who organize utterances according to their judgment, they choose who is about to speak, they stop utterances. The goal of this paper is therefore to answer the following research question: how do teachers at secondary Czech schools (ISCED 2A) perceive educational communication? Answering this question allows us to identify the ideal types of educational communication which determine the real results of this communication and which thus help to define the overall character of the educational process.
Návaznosti
GA406/09/0752, projekt VaV |
|