2011
Struktura a obsah výukové komunikace mezi učitelem a žáky
ŠVAŘÍČEK, Roman a Zuzana ŠALAMOUNOVÁZákladní údaje
Originální název
Struktura a obsah výukové komunikace mezi učitelem a žáky
Název anglicky
Structure and content of educational communication between teacher and pupils
Autoři
ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant, domácí) a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, od s. 46-51, 6 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/11:00050521
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-210-5774-6
DOI
10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-73
Klíčová slova česky
IRF struktura; otázky učitele; žákovské odpovědi; kognitivní učení
Klíčová slova anglicky
IRF structure; teacher questioning; pupil rejoinders; cognitive learning
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2012 13:20, Mgr. Petra Georgala
V originále
Příspěvek představuje výsledky empirické studie zaměřené na učitelské otázky a žákovské odpovědi v rámci komunikace ve školní třídě na druhém stupni základní školy. Nejprve jsou popsány učitelské otázky, které tvoří první část základní organizační struktury výukové komunikace a představuji až 70 % všech interakci v hodině). Následně se příspěvek věnuje žákovským odpovědím a popisuje některé kognitivní strategie, které mohou žáci použít při zodpovídání otázek učitele uplatnit.
Anglicky
This paper presents the results of an investigation of the function of teacher questioning in selected humanities subjects at the lower secondary school. The main aim of the research was to establish the functions performed by teacher questioning in educational communication. Further we were interested in the kinds of questions teachers use in selected subjects, how teachers use open and closed questions, and how questions differ in terms of the cognitive demand factor. This is followed by a qualitative part that refers to mechanisms pupils may employ when replying to teacher questions in the effort to close in on the teacher’s interpretational framework and thus achieve correct answers.
Návaznosti
GA406/09/0752, projekt VaV |
| ||
GD406/09/H040, projekt VaV |
|