2012
Evropské jazykové portfolio v praxi
BRYCHOVÁ, Alice, Věra JANÍKOVÁ a Kamila SLADKOVSKÁZákladní údaje
Originální název
Evropské jazykové portfolio v praxi
Název česky
Evropské jazykové portfolio v praxi
Název anglicky
European Language Portfolio in practice
Autoři
BRYCHOVÁ, Alice, Věra JANÍKOVÁ a Kamila SLADKOVSKÁ
Vydání
1. vydání. Praha, 113 s. 2012
Nakladatel
NÚV
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učebnice
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-87063-70-5
Klíčová slova česky
Evropské jazykové portfolio, sebehodnocení, metakognitivní učení, jazykový profil podle SERR
Klíčová slova anglicky
European Language Portfolio, selfassessment, metacognitive learning, profile of language skills
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 3. 2013 21:56, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Metodická příručka Evropské jazykové portfolio v praxi seznamuje čtenáře s hlavními principy Evropského jazykového portfolia (dále také EJP) a se způsoby, jak s tímto nástrojem pracovat ve výuce. EJP napomáhá k rozvoji schopnosti žáka nebo studenta o svém učení cizích jazyků přemýšlet, svůj jazykový vývoj dokumentovat a naučit se reálnému sebehodnocení. Cílem příručky je rovněž poskytnout vyučujícím cizích jazyků hlubší vhled do teoretických východisek konceptu autonomního učení, motivace žáků, příp. studentů, interkulturní kompetence a strategií učení. Odrážejí se v ní nejen praktické zkušenosti autorek, ale i nové poznatky z oblasti učení a vyučování cizích jazyků.
Anglicky
Methodological Guide of the European Language Portfolio in practice acquaints readers with the main principles of the European Language Portfolio and ways to work with this tool in the classroom. The ELP helps to develop skills of students about their learning foreign languages, about their language development to document and learn real self. The Guide makes posible a deeper insight into the theoretical concept of autonomous learning, motivation of pupils or students, intercultural competence and learning strategies.